RSS Feed

Året i Farger 2008

Posted on

På forumet Hobbyboden, deltar jeg i en along som heter Året i Farger. Her handler det om at hver måned i året får tildelt en farge, og så er poenget at deltakerne lager forskjellige ting i den aktuelle fargen. Deretter kan alle som ønsker det, sende inn bilder av sine håndarbeidsbidrag, og disse publiseres på forumet. På slutten av måneden er alle deltakerne med og kårer eksempelvis Månedens fineste bidrag, morsomste bidrag, mm.

Her på denne siden vil jeg vise og fortelle litt om mine bidrag.
April – Rosa

Bidrag nr 1:

April er rosa, og rosa er en riktig gladfarge, som jeg rett nok ikke bruker veldig mye av. Men tilfeldighetene kom meg til unnsetning: Jeg holdt akkurat på å lage headingen til denne bloggen da månedens farge ble annonsert, og jeg kunne med glede konstatere at mitt kreative bloggarbeide ville kunne brukes. Headingsbildet jeg dreiv og lagde i Photo shop hadde rosa elementer i seg – Jippi – Så heldig kan man altså være. Og ingensteds foreligger det kriterier om at håndarbeidsbidragene må være strikket, heklet eller brodert..


Men – vi er ennå tidlig i april, og jeg er da kreativ nok til å klare å lage flere rosa bidrag.

Bidrag nr 2:

I dag har jeg jo feks heklet ei rosa rose, som allerede er avbildet og omtalt på forsiden her.


Kanskje klarer jeg enda mer før måneden er omme..

Bidrag nr 3:

Mitt tredje bidrag er et armbånd med tovede ullperler i lilla og rosa.  Det var litt jobb å tove ullperlene for hånd, men med en liten porsjon tålmodighet, lunket vann og en dæsj grønnsåpe, ble de da ganske fine til slutt. Noen små metallrosetter gjorde til slutt susen, syns jeg.


Mars – Gul

Siden påsken kom tidlig i år, ble fargen for mars, naturlig nok Gul.  Og siden Gul ikke er min sterkeste farge, var gode råd dyre – Hva skulle jeg finne på.. Jeg hadde no gul kardet ull liggende, og fant på å prøve meg på toving igjen. Flak på flak av gul ull ble lagt sammen med litt sort og rødt og tovet  for hånd i varmt grønnsåpevann. Resultatet ble et litt merkelig og uformelig flak i fine fargetoner – godt potensiale, men andre ord. Etter tørking ble det klart at det måtte bli ny presskannevarmer til påske..

Syns den ble riktig så fin 🙂

FEBRUAR – Beige/ Brun

Jeg meldte meg inn i Hobbyboden i februar, så jeg fikk ikke vært med på januar.
Jeg heiv meg imidlertid rundt og ferdigstilte et par brun og offwhite votter jeg dreiv og strikket på. De er strikket i Hifa 3, etter mønster som kan kjøpes HER.

Jeg leverte også inn en Presskannevarmer jeg hadde strikket og tovet i brun og sort ull. Den ble pyntet med påsydde fløyelsbånd og knapper av glassperler i matchende farge.

One response »

  1. Fin presskannevarmer! Trur eg må lage eit par sånne som julegaver. Takk for oppskrift på hobbyboden!

Legg igjen en kommentar

