RSS Feed

Elizabeth Bradley Design

Posted on

Jeg må bare vise frem dette vakre bildet jeg broderte for et års tid siden. Det er et motiv av den britiske designeren Elizabeth Bradley. Størrelsen er ca 42 x 42 cm. Bildet er brodert med ullgarn på stramei/ canvas med såkalte viktorianske korssting. Dvs at hvert sting broderes ferdig
før man går videre til neste. Dermed unngår man at broderiet «vrir» seg etterhvert
som man jobber med det – og behovet for broderiramme blir mindre.

Jeg syntes det var så morsomt med disse litt annerledese ullbroderiene,
at jeg har gitt meg i kast med et nytt motiv, som forhåpentligvis skal
bli trekk til pianokrakken når det blir ferdig.

Jeg importerer disse broderiene direkte fra England, og (Reklame):
videreselger dem gjennom nettbutikken min.

2 responses »

  1. Flotte broderier,du holder på med da.Har du vært borte i Ewa Rosnstand og Clara Weaver de broseriene har jeg brodert mye fra.Jeg kan også nevne Demnention sine broderier.Ønsker deg en flott hobby uke med masse kos.

  2. Nydelig bilde du har brodert. Det er lenge siden jeg har brodert, strikkinga har visst tatt helt overhånd her i huset, ja, og så blir det litt stitcheri i ny og ne.
    Symaskinen står og støver ned, døgnet skulle hatt dobbelt så mange timer.

Legg igjen en kommentar

