RSS Feed

På nattbordet.. 1

Posted on

Skjønnlitteratur som i løpet av siste året har hatt den ære å være mine følgesvenner på nattbordet:

  • Jane Eyre av Charlotte Brontë (Pearson Education Limited)
  • Señor Peregrino av Cecilia Samartin (Juritzen forlag)
  • Profeten, av Kahlil Gibran, (Gyldendal)
  • Det blødende hjerte, av Marilyn French (Bokklubben)
  • Vinter i Madrid, av C. J. Sansom (Bokklubben)
  • Den trettende fortellingen. Av Diane Setterfield, (Gyldendal).
  • Drageløperen. Av Khaled Hosseini, ( Schibsted forlagene).
  • Historikeren. Av Elizabeth Kostova, (Damm).
  • Labyrinten. Av Kate Mosse, (Gyldendal).
  • Vindens skygge. Av Sabine Burger, (Gyldendal).
  • Miraklene i Santo Fico. Av D.L. Smith, (Dinamo).
  • Havfruestolen. Av Sue Monk Kidd, (Bazar).
  • Bienes hemmelige liv. Av Sue Monk Kidd, (Bazar).
  • Den som skal komme. Av Kathleen McGowan, (Damm).
  • Vinter i Madrid. Av C.J. Sansom, (Bokklubben).
  • Heksen fra Portobello av Paulo Coelho, (Bazar).
  • Pilegrimsreisen av Paulo Coelho, (Bazar).
  • Zahir av Paulo Coelho, (Bazar).
  • Veronika vil dø av Paulo Coelho, (Bazar).
  • Elleve minutter av Paulo Coelho, (Bazar).
  • Djevelen og frøken Prym av Paulo Coelho, (Bazar).
  • Alkymisten av Paulo Coelho, (Bazar).
  • Ved elven Piedra satt jeg og gråt av Paulo Coelho, (Bazar).
  • Innhaugfolket av Anne Karin Elstad, (Aschehoug).
  • For dagene er onde av Anne Karin Elstad, (Aschehoug).
  • Som dine dager er av Anne Karin Elstad, (Aschehoug).
  • Magret av Anne Karin Elstad, (Aschehoug).
  • Anna, Hanna og Johanna av Marianne Fredriksson, (Fono).
  • Simon og eiketrærne av Marianne Fredriksson, (Damm).
  • Maria Magdalena – den elskede av Marianne Fredriksson, (Damm).
  • Sofies verden av Jostein Gaarder, (Aschehoug)

Flere av bøkene har vært nattbordsgjester flere ganger hos meg – jeg er så glad for at lesegleden er så stor at jeg kan kose meg med bøkene mine flere ganger – og jeg oppdager alltid noe nytt i historien, hver gang jeg leser den.

Legg igjen en kommentar

