RSS Feed

Bøker som koker…

Posted on

Kokebøker er absolutt blant mine favoritter når jeg skal velge meg noe å lese i… Målet trenger ikke være at jeg skal finne en rett å lage til, men rett og slett bare kose meg med å lese og se på de flotte bildene.

Jeg «samler» derfor på kokebøker – blir kjempeglad når noen gir meg en kokebok i gave – og høydepunktet er når kokeboken også inneholder fenglende og gjennomførbare oppskrifter.

De følgende bøkene ligger øverst i bunken og ble sist lest eller brukt:

  • Smaksopplevelser fra Trugstad Gård av Tove Haga, (Universitetsforlaget).
  • Villmarksmat av Haagenrud og Weckhorst, (Aschehoug).
  • Spiselige Gaver av Aase og Pia Strømstad, (Cappelen).
  • Fra Lofotkokkens gryter av Mareno Storeide, (Orkana).
  • Vilt og fisk. Jegerens og fiskerens kokebok. Redaktør Siri Reuterstrand, (Bokklubben Villmarksliv).
  • Velsmakende sommermat. Enkle retter for solrike dager. Oversatt av Ann Høydalsnes, (Gyldendal).
  • Velsmakende Vegetarisk. Enkle retter for frokost, lunsj og middag. Oversatt av Ann Høydalsnes, (Gyldendal).
  • Fra boller til burritos. Av Amland, Kongsten, Aarum, m.fl. (Sosial- og Helsedirektoratet).
  • Sjokolade. Oversatt av Christine Melbye, (Spektrum).
  • Vilt og velsmakende av Britt Bakken, (Schibsted).
Legg igjen en kommentar

