RSS Feed

Hvor god husmor er du – Test…

Posted on

Denne morsomme testen fant jeg hos Valkyriana. Her er det meningen du skal kunne finne ut hvor sterke Husmor- gener du har…

A = 1 poeng
B = 2 poeng
C = 3 poeng

1) På vei ut på kjøkkenet ser du noe kliss på gulvet – hva gjør du?
A) Noterer deg det mentalt på listen over ting du skal gjøre bare du får støvsuget. Og kjøpt deg støvsuger.
B) Pirker borti det med sokken og da sokken hverken blir klissete eller henger fast konkluderer du med at det er gammelt og at det dermed kan vente.
C) Henter en våt klut på kjøkkenet og tørker over gulvet.

2) Du er sulten og det er langt forbi middagstid. Hva gjør du?
A) Slenger en Grandis i ovnen.
B) Varmer en Fjordland eller rester fra igår.
C) Tar en MacGyver og tryller sammen en ostesufflé på 5 min.

3) Hvor mange planter har du?
A) Levende?
B) Jeg har da noen.
C) Vel. Jeg har en Bergensis Superbicus, en…

4) Vaskemaskinen din – hvor mange vaskeprogram har den?
A) Hvit, farget og håndklær?
B) Nok til at det som skal vaskes blir vasket riktig.
C) Altfor få!

5) Det er jul – hvordan ser kjøkkenvinduet ditt ut?
A) Der henger en julestjerne! Den har riktignok hengt der siden ifjor…
B) Vinduet er nyvasket! På innsiden. Og jeg har adventsstake i vinduet.
C) Der er nystrøkete julegardiner, engler, julestjerne, adventsstake og en boks nybakte julekaker.

6) Hvordan møtes besøkende hos deg?
A) På døren er der teipet opp en lapp. «Leilighet 308», står det.
B) Ved dørklokken henger et skilt: «Valkyriana Besserwisser» står det med fine bokstaver.
C) På døren henger et hjemmelaget skilt og med vakre bokstaver står der: «Velkommen! Her bor familien Krumkake.». Det har også en bedårende tegning av en trollfamile på.

_______________________________________________________

6 poeng: Du er definitivt ikke bærer av husmor-genet. Det er derimot stor fare for at du er student.
7-10 poeng: Du er vel fornøyd med å spise pizza fra esken og tenker som så; om hybelkaninene ikke plager deg, så skal ikke du plage dem heller.
11-13 poeng: Helt gjennomsnittlig. Ikke det ene og ikke det andre. Skikkelig spennende…
14-17 poeng: Du er en potent bærer av genet,- selv om du prøver å skjule det. Jeg vet nok at når du er helt alene og tror ingen ser deg, så finner du fram forkleet med «Verdens beste kokk» på.
18 poeng: Du er ikke bare bærer av husmor-genet, du er husmor personifisert. To ord: ‘Kniplinger’ og ’stiklinger’.

Lykke til 🙂
(Selv fikk jeg 11 poeng – og det er jeg veldig fornøyd med)…

13 responses »

  1. Det var vel som jeg tenkte…10 poeng…noen god husmor blir jeg nok aldri.

  2. Denne testen kan jo bli morsom. Ha ein kreativ helg, vi går i mot den.

  3. Fikk ni poeng.
    No suprise…….
    og angående plutselig ferdige gensere så kjentes det sånn etter at jobben var over:-p

    (null montering)

    Nemlig;-p

  4. Neimen! Så gøy du likte testen min! 😀 (Og takk for trackback!)

    Jeg må si at jeg føler meg vel i dette selskap med mine 11 poeng. Like barn leker best og siden vi ikke sitter inne og pusser sølvtøyet vårt, så har vi jo ekstra god tid til å leke. 😀

  5. He he 11 på meg også!
    Nesten overraskende bra!?

  6. Tolv poeng. Selv om den sier «helt gjennomsnittlig», så fikk jeg inntrykk av at den mener jeg er litt mer husmor enn jeg selv hadde forestilt meg. Dog har jeg vel noen år å øve mer på, hvis jeg vil ha bedre resultat neste gang…

    Morsomt. ^^

  7. Hm, 16 poeng, litt for mye husmor kanskje? Neida, jeg liker å være husmor jeg da…
    Så mye fint du lager.

  8. Jeg benytter anledningen til å erklære deg offisielt tagget, Petronella:

    http://valkyriana.wordpress.com/2008/06/04/abc-over-valkyriana/

  9. Tok med meg denne…..

    Ønsker deg en flott helg:-))))

  10. Heisann. Her kommer ei lita helgahelsing fra meg. Vi har sol og varme, og det resulterar i lite handarbeid.
    Klem fra Ronille

  11. Hei denne var herlig fikk 12 poeng og er fornøyd med meg selv….

  12. Morsom test. Fikk 14 poeng. Ikke dårlig med alt som skal gjøres i løpet av en dag… he he… Tar den med meg jeg, hvis det er greit.?

  13. Morsomt… denne må jeg vel studere… hvis jeg tør det da…. *kniiis* Frykter for at jeg havner langt ned på listen..

Legg igjen en kommentar

