RSS Feed

Pelargonium i krukker

Posted on

Pelargonium er en vakker plante, syns jeg. De kommer i mange fargevarianter og typer. Jeg er imidlertid ikke noen skjønner eller fanatiker – bare glad for at planten har vist god leveevne i mine sommerkrukker. Det har hendt at jeg har fått til å overvintre pelargonienr, men det skjer heller ikke hvert år. Derfor er jeg alltid på utkikk etter nye eksemplarer av arten, nå sommersola gjør det på tide å fylle blomsterkrukkene..

I år har jeg valgt meg noen rosa eksemplarer i to forskjellige varanter:


Denne pelargonien er lys rosa og nesten hvit i midten av blomsterkrona. Den er plassert sammen med blå og vinrød Stemorsblomster på kjøkkentrappa.



Denne varianten derimot, er lys rosa med mørk rosa sjatteringer – en spennede variant. Den står sammen med blå Lobelia i ei krukke på terassen. Desverre har sommersola vært særlig hard på terassen i dag, så perlargonien min ser ikke riktig helt fornøyd ut. I morgen må jeg huske på å sveive ut markisen litt tidligere på dagen…

2 responses »

  1. Så flotte planter du har. Den Pelargonien med rosa spetter har jeg aldri sett før… Ha en flott uke!

  2. Nydelig pelargonium, og du har fått tak i den vakre sarte rosafargen. Den var jeg på utkikk etter også, men endte opp med to litt skarpere rosa da de ikke hadde den sarte fargen. Mine får også for mye direkte sollys på seg, så bladene krøller seg. Har du klart å få dem til å overvintre inne?
    Ha en riktig god uke.

Legg igjen en kommentar

