RSS Feed

Strikk for livet, Tanzania

Posted on

Via Hobbyboden har jeg blitt kjent med mange flotte hjelpetiltak av forskjellige slag. Strikk for livet, Tanzania, er et prosjekt med bakgrunn i Barnelege Jorunn Ulriksens engasjement i forholdene til særlig fortidligfødte barn ved Haydom Barnesykehus i Tanzania. Ulriksens entusiasme for å hjelpe disse barna har engasjert strikkeglade damer rundt i hele landet, til å strikke små luer, sokker, sy bleier og annet nyttig som kan komme barna tilgode ved sykehuset.

Sånt inspirerer også meg – så nå har jeg en liten barnelue på pinnene, som snart skal sendes til:

Jorunn Ulriksen
Barnepoliklinikken
Sørlandet Sykehus,
4604 Kristiansand

Hvert bidrag hjelper!

Advertisements

7 responses »

  1. For et flott tiltak, og så fint at du har lagt ut lenken her, så det er flere som kan delta.
    Ønsker deg en riktig god helg.

  2. Så flott at du strikker til disse barna! Dette har jeg også strikket og sydd til, flere ganger.
    Det kan være et tips å strikke til de barna som er over prematuralder (barn opp til 4 år), for det er de barna de har minst luer og sokker til nå.
    God helg!

  3. Dette har jeg hørt om før,men har ikke sett noen adresse før nå.Takk for at du har lagt den ut.Takk til hobbyvenn også for tipset.Kan godt tenke meg å strikke til disse barna.Mye fint her i bloggen din.Ha en fin helg:)

  4. Heisann. Innom på helgebesøk for å ønske deg ei god helg Den siste veka har vore regnfull og kald, men no vil eg ha sol… Klem fra Ronille

  5. Har en hilsen til deg i bloggen min.

  6. Det var virkelig en god sak! Jeg tar oppfordringen, setter i gang når roen senker seg og mine egne to er i seng i kveld. Håper det er i orden at jeg kopierer knappen til bloggen min?

  7. Så fint at dere liker saken jeg har engasjert meg litt i – syns det er positivt å gjøre litt for andre når vi kan 🙂

    Bli gjerne med på spre budskapet.