RSS Feed

Isskrapevotter

Posted on

Mulig jeg er i feil årstidsmodus, men fikk så lyst tilå lage noen isskrapevotter, her om dagen… Tenker at det er jo nå i sommerferien at jeg har tid til å prøve ut nye modeller både i forhold til jobben, men også i forhold til julegaver. Om et halvt års tider det jul igjen…

I allefall – Jeg fikk noe fint Rauma Vamsegarn hos min forrige Hemmelige. Det var helt ypperlig garn å strikke isskrapevotter av. Tykt rent ullgarn – perfekt til toving. I tillegg var jeg innom hos Panduro og fant meg noe Järbo effektgarn som jeg også strikket med. Reultatet ble ikke verst, syns jeg:

Jeg har allerede en ny isskrapevott på pinnene. Den blir til av Viking Colorado  og det blir spennende å se om denne tover like godt og jevnt som Vamsegarnet. Også denne gangen har jeg strikket med en del Järbo effektgarn for å få en litt tøff kant på votten.

8 responses »

  1. Isskrapevott er jo så smart! Likte fargen godt, også elsker jeg effektgarn, har selv brukt samme effektgarn som det du har mange ganger.
    Ønsker deg en riktig god uke.

  2. stilig å se hvordan vottene ser ut før toving da! Jeg tenkte bare: hmm….trodde den effektgarnkanten skulle være mer utpreget jeg…og så etter toving-bildet på…øh…i hvert fall, der så var den jo akkurat som den skulle:-o
    stiiilig:-D

  3. Brr, greit nok at dette ikke er den varmeste sommeren jeg har opplevd, men isskrapevott.. 😉

    Den ble veldig fin, flott med «pusekant»!

  4. Vottene var fine, men det er godt det er lenge til vi har bruk for dem. Veldig flott med effektgarn rundt kanten.

  5. Heisann! Så masse flott du laga! Takk for Tanzania tipset! Sende for nokre år sia og ha i da sista lurt på om da framleis va aktuelt – no fekk eg svar på da! Supert ;o) Så då e da berre å strikka då….. Ha ei hærle veka!

  6. Nå er jo absolutt den rette tiden å lage vottene – du setter nok stor pris på jobben i vinter når alle vi andre som ikke strikket oss en slik vante fryser fingrene av oss. 😉

  7. Så gøy at du har meg på inspirasjonslisten. 😀

    Så kjekt det hadde vært med slike votteskraper her i kalde nord (på vinteren altså, ikke så mye nu, selv om vi ikke akkurat har sprengsol nu).

  8. Det er mykje fint her hos deg! Og at det er varmt ute no, kan ikkje hindre deg i å planlegge andre temperaturar:) Det er så greitt med små prosjekt i sommarvarmen!

Legg igjen en kommentar

