RSS Feed

Inspirasjon fra bøkenes verden

Posted on

Når jeg trenger å lete etter inspirasjon til håndarbeidslige aktiviteter, bruker jeg ofte internett. Men jeg har også en samling med bøker som opp gjennom årene hat gitt meg mye inspirasjon. Disse kan jeg ta frem og bla i, litt frem og tilbake – Kanskje gjenoppdager jeg et eller annet som jeg husker at inspirerte meg veldig engang, og kanskje lar jeg meg inspirere på nytt.

Følgende bøker ligger øverst i bunken av Hobbybøker som har inspirert meg:

  • Dikt i masker av Solveig Hisdal, (N.W. Damm & Søn).
  • Fanatrøyer av Breivik, Lysberg, Selstad, m. fl. (Eide)
  • Håndplagg til bunader og folkedrakter av Heidi Fossnes, (Damm).
  • Trivelige bord av Ingrid Skaansar, (Cappelen).
  • Needlework Antique Flowers, av Elizabeth Bradley, (Sterling Publishing Co., Inc.).
  • Den store Broderiboken, av Karin Mundal, (Allehånde).
  • Gjenbruksgleder i mange teknikker av Toril Kunz og Lene Kunz Mathiesen, (Tell).
  • Form i ull. Toving på nye måter, av Eva Galle og Kari Olsen, (N.W. Damm & Søn).
  • Sommerminner i broderi, av Lillill Thuve, (N.W. Damm & Søn).
  • Vinterlapper og annen vintermoro av Grete Gulliksen Moe, (Cappelen).
  • Hardangersøm, tidløst og vakkert. Av Tove Fevang, (J.W. Cappelen)
  • Tag tråden opp, av Anne- Pia Godske Rasmussen, (Klematis)
  • Hobby, av Katherine Sorrell, (Tell)
  • Oldemors broderier – fra gammelt til nytt, av Wenche Kristensen, (N.W. Damm & Søn).

Legg igjen en kommentar

