RSS Feed

Smekker til en liten prins

Posted on

For noen få uker siden fødte min manns niese en liten gutt – en riktig skjønn liten prins (har jeg sett på bilder vi har fått tilsendt, for de bor på en annen kant av landet). Kreativiteten sprudlet i meg da jeg fikk nyheten, og jeg tenkte at jeg vil så gjerne lage noe fint til ham, noe praktisk som hans mor kan like.

Nå ble den lille prinsen født inn i en familie med mange flinke håndarbeidersker, så jeg er trygg på at han vil være fullt utstyrt med alt han kan komme til å trenge av strikketøy – til enhver tid. Og det er jo en velsignelse for hans mor. Hun trenger ikke bekymre seg for at hun ikke skal ha klær til prinsen.

Men hva skulle jeg lage for noe fint, da? Etter noe tenkning og samtale nordover på tlf om hva prinsens mor ønsker seg til lilleprinsen og hva de trenger, så falt valget på smekker. Pr i dag så holder prinsen seg godt ordnet med sin mors pupp, men om ikke så altfor lenge vil han få behov for ekstra næring, og da oppstår behovet for smekker. Så jeg har heklet etpar smekker, og flere blir det nok sikkert etterhvert. Dette var morsomt. Jeg har latt meg inspirere av Lene Shønemanns smekkeheklerier, for hun lager så mange flotte barnesmekker.

11 responses »

  1. Koselige smekker 🙂 Ha en fortsatt god sommer.

  2. Nei – så utrolig stilig!!! Jeg óg vil kunne hekle – dette ble jo skikkelig tøft og ikke minst originalt.

  3. Hej min ven.
    Så fine smekker du har lavet, og det glæder mig meget at jeg kan være til inspiration for dig.
    Også tak for at du linker til min hjemmeside.
    Klem fra din ven
    Lene.

  4. Søte smekker, blir nok kjemt med sånne om noen måneder ja.

  5. Nydelige smekker, passer virkelig til en liten prins

  6. Så skjønne smekker!
    ha en fortsatt fin uke.

  7. Disse var kjempefine, spesielt kul var den med elefanten på!

  8. Så søte smekker du har heklet! Fortsatt god sommer!

  9. De var skikkelig fine! Tenker nok både mor og barn blir fornøyde med dem.

  10. Disse var jammen fine!

  11. Utrolig lekre smekker. Likte den med elefant på spesielt godt, den var så søt.
    Ps: Motivet på sol- og månevottene er nålefiltet på 🙂

Legg igjen en kommentar

