RSS Feed

Flower Basket – den spede begynnelse

Posted on

Jeg har begynt på mitt første Flower Basket sjal. Det er et nydelig sjal syns jeg, og designet av Evelyn A. Clark. Jeg har gjennom Hobbyboden sett mange flotte sjal som flinke damer har laget. Dette har utfordret meg til å prøve selv – Kanskje jeg også kan klare det, når så mange andre klarer det, har jeg tenkt.

Vel, som sagt – så gjort. Evilla Artyarn 8/2 i farge A-42 Demin, ble mitt garnvalg, og innkjøpt hos Strikkestua i Son. Pinnevalget falt på tykkelse nr 5 mm, så blir sjalet litt luftig – og det går fint ettersom jeg ikke strikker særlig løst.

Nå er jeg i allefall igang, og etter litt klabb og babb til å begynne med, så ser dette ut for å gå ganske bra. Det er jo egentlig ikke så vanskelig som det ser ut for…

I’ve just started knitting my first Lace shawl – Flower Basket by Evelyn A. Clark. It is a beautiful piece of Lace, I think. I have decided to use the Evilla Artyarn 8/2 in the color A-42 Demin and circle knitting needles nr 5 mm. Good luck to me.

2 responses »

  1. Det går helt sikkert bra, det er ikke så vanskelig når man har kommet i gang. Nydelig farge du har valgt da!

  2. Flott sjal dette, lykke til!! Ha en flott helg!

Legg igjen en kommentar

