RSS Feed

Flower Basket – og ny isskrapevott

Posted on

Jeg er endelig ferdig med strikkingen av mitt første Flower Basket sjal. Nå gjenstår bare vask og blokking før det endelige resultatet kan vises frem. Det har vært kjempemorsomt å strikke dette sjalet – og jeg kommer helt sikkert til å strikke flere.

En liten titt før blokking er lov:

I’m proud to tell that I have finished my first Flower Basket Shawl. It have been fun, and I’m sure that I will knit even more shawls of this pattern.

Jeg har også gjort ferdig min tredje isskrapevott, siden sist jeg blogget. Denne gangen valgte jeg å strikke med dyp rosa dobbelt Hifa 3- garn fra Hillesvåg og Merengue fra DSA, noe som ga en morsom effekt, syns jeg. Pga garnvalget, ble denne votten noe mindre enn de to jeg har strikket fra før. Det gjorde ikke noe, men er jo greit å «ha i bakhodet».

I also have finished my third Ice scraper mitten. Fore this one I have used double thread of Hifa 3 wool yarn from Hillesvaag, in the color pink, and some Merengue yarn from DSA. Afte knitting the mitten is filted by washing with clothes in the washingmashine on 40 degrees celcius.

8 responses »

  1. Det FB sjalet tror jeg blir fantastisk etter blokking!

  2. Heisann!
    Det sjalet ble jo helt utrolig flott!! Fargene var jo superfine! 🙂

  3. Såfiiiiin farge på FBS! Jeg er vel snart den eneste som ikke har strikka FBS, men jeg har planer vettu… må bare finne et sted og kjøpe Evilla-garn uten å ha PayPal-konto! *fnis*
    Ha en super helg!

  4. Nydelig FB sjal og kjempefin isskrape vott.Kan jo være grei til noen med små, hjelpsomme hender.Ha en strålende fin helg:)

  5. Sjalet ser nydelig ut allerede før blokking! Flotte fargeskift, og det ER morsomt å strikke. Nå fikk jeg lyst til å starte på et FBS jeg også, det er lenge siden sist.

  6. Kjempefint sjal. Men det ser veldig vannskelig ut. Isskarape skal eg lage så snart eg er istand til å komme meg til ein butikk dei har rett sort garn, eller garn i det heile. Har ikkje noe tovegarn liggende.
    Ha ei fin helg

  7. Så flott iskrape vott og råstilig farge du har brukt.
    Ønsker deg en god helg!

Legg igjen en kommentar

