RSS Feed

Plommefarget Shetland Triangel

Lysten til å strikke sjal, er stor i mine fingre. Så nå er jeg igjen igang med et nytt Shetland Triangle sjal. Denne gangen har jeg lyst å strikke et tykt og lunt sjal til meg selv, til vinterens kalde kvelder – så nå prøver jeg hvordan dette sjalsmønsteret blir, strikket i Hifa 3, og pinner nr 5. Jeg har valgt meg ut plommefarge  til mitt eget sjal. Foreløpig går det skikkelig bra. Jeg tror at eneste utfording blir hvorvidt pinnelengdene mine holder. Holder foreløpig på med pinnelengde 60 cm, men det blir snart for kort. Tror jeg har pinner i 80 cm lengde et sted, men kan kanskje komme til å trenge enda lengre pinner – for dette skal bli et stort sjal.. 🙂


Today I have startet a new Lace project – Shetland Triangle Shawl knitted in purple colored Hifa 3. I need a cosy and warm shawl for the long and cold winter, here in Norway.

11 responses »

  1. En nydelig farge du har valgt!
    Ønsker deg en god uke.

  2. Den fargen likte eg og veldig godt. Blir du aldri lei sånne store prosjekt?
    Beholder du alle sjalenen sjølv, eller selger du dem?
    ha ei flott uke, vennen

  3. å det sjalet blit nydelig, i favorittfargen min. helt nyyyydelig *sukk*

    ha ei flott ny uke.

  4. Det var en nydelig farge. Det er gøy å strikke sjal. Jeg holder på med et i grønnfarger, men det er et kosestrikketøy, så det blir nok ikke ferdig med det første.

  5. Lekkert sjal og en nydelig farge.Ha en fin dag:)

  6. For en deilig farge!

  7. Det blir nok lekkert!

  8. Takk for hilsen! Så mye fint du har her:O) Det sjalet blir nok helt knall i vinter!

  9. Hei på deg 🙂
    Tuusen takk for den hyggelige overaskelsen, den ble jeg veldig glad for! :-))) Skal legge den ut i bloggen min i kveld, jeg.
    Her inne har det skjedd mye siden du var ferdig med den første FBS’en, det må jeg si. For noen nydelige sjal du har strikket! Fargen på det siste var veldig fin, det blir nok flott når det er ferdig. 🙂 Har faktisk ennå avslutningen på FBS’en min igjen ennå, den har liksom blitt liggende siden det trengs en del konsentrasjon for å følge med i mønsteret, men nå fikk jeg litt motivasjon til å gjøre den ferdig.
    Ønsker deg en fortsatt fin dag. 🙂

  10. Innom med en god helg klem 🙂

  11. Takk for titten på siden din .-)

Legg igjen en kommentar

