RSS Feed

Vellykket Shetland Triangle

Og så var mitt plommefargede Shetland Triangle sjal ferdig. Det ble både stort og flott – ca 235 cm fra ende til annen og 130 cm fra nakke til spiss. Fargen er spennende syns jeg og det var utrolig herlig å strikke sjal med Hifa 3 ullgarn. Det ble både mykt og lunt etter vask og blokking. Nå gleder jeg meg til å tulle meg inn i sjalet, utover de hustrige og kalde høst- og vinterdagene.

And now I’ve finished my purple Shetland Triangle shawl. It is huge – almost 235 cm from side to side, and 130 cm from the neck to bottom. The color is real nice I think, and I loved knitting with the Hifa 3 wool yarn. The softnes and warmth of the wool came thrue after washing and blocking. Now I’m really looking forward to wraping myself in the shawl on long and cold autumn- and winter days.

12 responses »

  1. Wow, så lekkert! Det ser superluftig og mykt ut, og har en nydelig farge. Og mønsteret er bare nydelig. Så delig at det er stort, for det er ingen ting bedre enn å tulle seg inn i et stort sjal. Jeg hadde bodd i et slikt sjal som dette.
    Ønsker deg en lun og deilig uke.

  2. Nydeligt sjal du har laget, lekker farge 😀

  3. Det ble nydelig! HIFA-garnet er godt å strikke med, et av mine favorittgarn.

  4. Ja, jeg kunne godt ha tullet meg inn i et slikt en vinterkveld!
    Virkelig vakkert og utrolig fascinerende å på nært hold studere mønsteret maskene skaper.

  5. wow, for ett sjal og for en herlig farge…jeg er dønn misunnelig! Har ett i grønt, men det kan ikke sammenlignes med ditt.

    Ha en strålende fin dag

  6. For et nyyyydelig sjal. En helt fantastisk farge. Disse sjalene er bare så utrolig flotte. Du har en flott blogg, har snusa litt rundt her inne. Takk for titten. Ha en super hobbyuken.

  7. Hallo ,my name is Tina from Germany near Wiesbaden.

    I saw your finished project, the beautiful Shetland Triangle shawl.

    My first projetct was also a Lace shawl, it was not so easy when I start.

    I like the warm purple Colour, can you tell me please, which kind of wool is it and how can buy the pattern.

    Thank you in advanced and kind regards.

    PS. it is my secound time here in ravely

  8. Så flott sjal. Kjempeherlig. Du er så flink med sjal. sitter her i godstolen med ein sjal eg strikket for 5 år siden, det er mye brukt.
    Sjal er praktisk og lunt og godt. Det er lett å kaste av seg når varmebyga strøymer på og lett å pakke seg innatt når byga er over hehe
    Men det sjalet såg nesen for fint ut til å ha på seg i kosekroken.
    Kjekt med pakke i posten og ekstra kejkt når ein veit kva ein skal bruke al til.
    Ha ei fantastisk helg og ny uke kjære deg

  9. oooooh, lekkert! Nydelig farge også. mønsteret kom veldig godt frem.

  10. for et flott sjal, nydelig farge også.

  11. Å for et nydelig sjal i flott farger.Kan tenke meg dette er deilig å ha på seg på kjølige høstdager.Du er kjempeflink!

Legg igjen en kommentar

