RSS Feed

Flystrikk/ Knitting in the air..

Å strikke på flyturer er trivelig. Da går tiden raskere og ubehaget med trange flyseter, vond flymat, sure og eller bråkete medpassasjerer etc oppleves mindre. I tillegg er flystrikking nesten en kunst i seg selv – det er som sagt trangt mellom setene og derfor vanskelig å få god plass til å bevege strikkepinnene naturlig. Det er heller ingen naturlige steder å gjøre av strikkemønsteret, sånn utfordringene med å manøvrere både mønster og pinner kan til tider være store… Men har man strikkedilla, så har man strikkedilla – og da blir slike utfordringer egentlig bare bagateller. I allefall føltes det slik da jeg oppdaget den perfekte mønsterholder på Norwegianflyet jeg reiste med forrige uke. Til og med en av flyvertinnene ble imponert over mønsterordninga mi. Ho var selv en ivrig strikker men hadde aldri tenkt på denne løsningen selv før…

flystrikk11

Mønsteret er altså festet i bordlåsen bak på setet foran meg. Der hang mønsteret helt fint og jeg hadde både fri oversikt til mønsteret samtidig som jeg fikk bedre plass til hyggelige strikkepinnebevegelser 🙂

Knitting when traveling by airplane is nice. The time goes faster and the narrow seats, bad food and noisy passengers, is less noticeable. But it is not always easy to find enough spase for both pattern and knitting pease in the flight cabin. So – when I last week where traveling by airplane, I wondered how to resolve this challenge. Suddently I found the solution  – The lock on the table on the seat in front of me. This was just the perfect place to fasten the pattern in wich to give me both the overview to the pattern an at the same time space enough to keep knitting 🙂

Reklamer

7 responses »

  1. Den var ikke dum ! Skal hugse det til neste gang jeg skal ha med flystrikk 🙂 (ikke at jeg flyr så ofte , men lell da gut…)

  2. Lurt! Strikketøy på fly er et must, men jeg er alltid like nervøs i kontrollen om de konfiskerer dem eller ikke.

  3. Kjempesmart! Så lurt. Jeg skal selv ut å reise på fredag (til gran canaria) og adopterer oppfinnelsen din sporenstreks. 6 timer på fly, jeg burde få heklet litt på den tiden.
    Ønsker deg en riktig god onsdag.

  4. Skikkelig smart det der. Men, eg trudde ikkje det var lov med strikkepinner om bord i fly eg. Kan ikkje det brukes som våpen da?
    Er ikkje ofte oppe i fly, emn på lange reiser kan det vere kjekt å ha noe å gjøre.
    Ha ei super helg

  5. Vilken smart lösning att fästa mönstet så! Jag har inte heller vågat att ta med mig stickorna ombord på flyget, i fall de skulle ta dem i från mig. Jag har packat ner dem i babaget. Det hade ju varit otroligt bra att få sticka ombord så att tiden gick lite fortare.
    Ha en fin lördag!

  6. Så smart og feste mønsteret der. Sist jeg dro fra Oslo til Trondheim strikket jeg på et mønstersjal. Og nettopp mønsteret var det vanskelig å få plassert. Takk for tips.

  7. Smart! Dette skal testes ut på neste flytur 🙂