RSS Feed

Julegaver i siste liten..

Egentlig så ble jeg ferdig med de fleste julegavene i god tid før postens frister for utsending av gaver. Men som de fleste også vet, så liker ikke kreativiteten nødvendigvis å bli presset på tid – i allefal ikke min.. Så etter at posten ikke lenger garanterer at julegavene kommer frem innen julaften – ja da blir jeg selvsagt skikkelig kreativ. Forrige uke strikket jeg derfor 4 flotte og praktiske isskrapevotter som nå er sendt til fjern og nær. Jeg håper jo på at posten vil stå meg bi, og sørge for at pakkene kommer frem ti jul – hvis ikke så er det enkelte av mine kjære som får julegavene sine i romjulen..

isskrapevotter1

Oppskriften jeg har brukt finnes HER. Jeg har imidlertid benyttet et tynnere garn denne gangen, nemlig HIFA 3 og pinner nr 5. Vottene er dermed blitt litt mindre enn hva oppskriften viser til – men det gikk helt greit. Jeg tovet bare vottene litt mere forsiktig, så utjevnet størrelsen seg.

Isskrapene er kjøpt på Torshov Rekvisita. De hadde ikke akkurat verdens lekreste farge, men virker funksjonell og ser ut for å være av god kvalitet – og det er jo nesten det viktigste.

2 responses »

  1. Se der ja,du har jo vært flink å fått unna mange av de.Flotte farger.De jeg har laget er etter oppskriften din.Har helt glemt å linke til siden din,men skal huske det neste gang.Kommer nok til å lage flere.Supre gaver.Ønsker deg en riktig god jul.Klem:)

  2. Flotte isskrapevotter. De slår an som julegaver.
    Ønsker deg og dine en trivelig jul.

Legg igjen en kommentar

