RSS Feed

Litt julestemning

Det er nok enda litt igjen før den store julefreden senker seg over vårt Vestbyske hjem. Jeg er forsåvidt i god rute hva angår forberedelser, julegaver og baking. Det skorter imidlertid litt på pyntingen enda – men sakte og sikkert kommer det frem pynt litt etter litt. I dag har jeg kjøpt juleblomster. Gubbelillen er allergisk, så vi kan desverre ikke fylle huset med hva som helst. Så jeg prøver å være litt forsiktig. Amaryllis og julekaktus går veldig fint, mens Svibler og andre hyasinter er fullstendig fyfy. Julestjerner er heller ikke så bra, men han tåler de hvis det ikke blir for mange. Enn så lenge tåler han «levende» juletre og det er jeg glad for, for kunstige juletrær blir jo ikke riktig det samme..

juleblomst1

8 responses »

  1. Her var det jo riktig så lekkert da!!! Herlig med julestjerner, men det har ikkje eg kjøpt iår, har en del grønne planter som eg ikkja har ennen plass å sette i mens men pytt ptt,EKTE tre har me og iår, eldste jenta har vært allergisk men nå prøver me og det går greit! Kooos deg masse og ha en herlig laaaaaang julekosehelg!!!!

    Klem og julekoos fra Vibbedille

  2. Så koselig julestemning.Hørte forresten på radioen idag at hvis man er allergisk mot julestjernen,så skulle man knipe av den gule frøbæreren i blomsten.Det var den som utløste allergiske reaksjoner.Ha en fin kveld:)

  3. Dette var en ny blogg for meg, så koselig 🙂

    Ønsker deg en riktig god jul 🙂

  4. hei hei =) takk for besøket i bloggen.
    Julestemninga kommer da sakte men sikkert sigende her i huset også. Til min store sorg kan vi ikke ha noe juleblomster i år for vi har en katt som har kommet i *tenåringsstadiet* og skal utforske alt mulig…… gleeeeder meg til juletreet kommer i hus…..hehe
    Ha en riktig god jul og et godt nytt år =)

  5. Synes det så veldig koselig ut jeg da:-D
    Vi kan heller ikke ha julestjerner, men det er pga kattene, for katter er svært svake for å spise planter og julestjerner er giftige så det anbefales ikke å kombinere;-)

    Men jeg er enig i at ekte juletre er noe helt spesielt, den lukta er bare herlig…

  6. her var det mange fine sjal og annet snadder. Ønsker deg en riktig god jul og et godt nytt hobby år:-)

  7. Er innom for å ønske deg en riktig God Jul!

  8. Det går fint med kunstig juletre, det har vi hatt i mange år! Tent på hvor mange trær som har fått stå og bli store, ute i naturen.

Legg igjen en kommentar

