RSS Feed

Cherry Leaf

Et nytt lace prosjekt er på pinnene mine. Denne gangen er det Cherry Leaf mønsteret av Mary Ann Stephens jeg prøver meg på. Mønsteret er faktisk lett å memorere og det går egentlig raskt å strikke (bare man tar seg tid til å sette seg ned med strikketøyet)..

Jeg har valgt å benytte sort Drops Alpaca, enkel tråd og pinner nr 4,5 mm . Jeg syns jeg mangler et sort skjerf og liker veldig godt den luftige lace- stilen. Derfor har jeg også valgt å strikke med pinne ett nummer større enn anbefalt for garnet. Kanskje blir det litt for løst for enkeltes smak, men jeg tar sjansen – det er jo meg selv jeg strikker til denne gangen. Det endelige resultatet får jeg etter blokking, nå skjerfet er ferdigstrikket – Det blir spennende, det 🙂

cherryleaf2

cherryleaf1

I have a new Lace- project on my needles. Cherry Leaf scarf by Mary Ann Stephens is the challenge, this time. Actually the pattern is quite esy to memorise so the challenge is bareable 🙂

I have chosen black Drops Alpaca for this project. Beacause I like the openness of the Lace- style, I also have chosen to use a slightly bigger needle than suggested – 4,5 mm. I’m quite excited to see this project finished.

4 responses »

  1. Dette blir lekkert! Kanskje du får den tiden du ønsker til å sitte å kose deg med strikketøyet nå i romjulen?

  2. Takk for titten i bloggen din! Her var det mye flott å se på

  3. Jeg tror det skjerfet blir aldeles perfekt.

  4. Dette skjerfet tror jeg blir nydelig 🙂

Legg igjen en kommentar

