RSS Feed

Hals på pinnene – Cowl on the needles

Min første hals er under arbeid. Etter surfing på Ravelry etter et nytt spennende mønster, falt jeg for Crofter’s Cowl. Et Shetlandsk Lace- mønster av Gudrun Johnston. Jeg følger ikke mønsteret slavisk, men bruker det som et utgangspunkt og så tilpasser jeg det til mine egne ønsker og behov.

Jeg strikker med pinner nr 4,5, en tråd offwhite Drops Alpakka og en tråd  offwhite Drops Kid Silk, kjøpt hos Strikkestua i Son.

crofterscowl1 crofterscowl2

My first cowl is on my needles. Surfing on the Ravelry, brought me this beautiful pattern – The Crofter’s Cowl, by Gudrun Johnston.

I’m using needles 4,5 mm – one thread of offwhite Drops Alpaca and one thread of Drops Kis Silk.

9 responses »

  1. Den ser deilig ut!

  2. Wow, denne blir lekker, og med det flotte garnet du har brukt kommer den til og bli kjempegod i halsen 🙂

  3. Den halsen blir nok myk, deilig og varm.

  4. Jeg er akkurat ferdig med min! (ikke tatt bilde ennå). Jeg strikket den i ett, og snudde bare diagrammet på hodet når jeg kom halvveis, altså strikket fra rad 8 og ned til 1 på siste halvdel. Det ble IKKE så fint som første halvdel , men men…
    Kommer du til å strikke din i 2 biter, slik oppskriften sier?
    Ellers får jeg ikke bestemt meg helt om jeg synes den ble litt lang, men mulig det bare er meg fordi jeg ikke er så vant med å gå med hals. Utrolig morsom å strikke var den ihvertfall!!

  5. Hei. Halsen ser ut til å bli nydelig:) Herlig garn og mønster..

  6. For et flott mønster, og det garnet ser mykt og varmt ut. Den blir nok deilig å ha på ute i kulda!

  7. Svar til irene-w: Jeg har valgt å strikke hele halsen i en og samme retning. Tenker det blir finest, for jeg liker ikke sånne «midt- skjøter». Har flere dårlige erfaringer med det. Planen er også at halsen skal bli såpass lang at jeg kan tre den over hodet om kulda biter i ørene, men vi får nå se.. (Har funnet enda flere spennende hals/ cowl- mønstre på Ravelry, som også må prøves ut) 🙂

  8. Så fint mønster det er på halsen, gleder meg til å se den ferdig! 🙂 Og takk for koselig kommentar i bloggen min 🙂

  9. Jeg liker idéen med å bruke en tråd alpakka og én tråd kid silk, det blir sikkert en litt stødigere hals enn om du bare hadde brukt alpakka. Jeg antar den er utrolig myk og deilig? 🙂

Legg igjen en kommentar

