RSS Feed

Passer dette virkelig… Is this really worth finnishing?

Jeg er så usikker…

Forest Canopy cowl er innmari flott, syns jeg. Og endelig har jeg den på pinnene.

2073Håndmalt Mirasol Alpakkagarn fra DSA er også innmari flott, syns jeg. Siste visitt i DSA- butikken resulterte i flere fargevalører som jeg bare har higet etter å komme i gang med.

Den cowlen jeg nå har på pinnene er derfor egentlig veldig heldig å bli strikket i blå/lilla Mirasol – eller det vil si at dette var den opprinnelige tanken i alle fall…

Men – nå er jeg altså blitt forferdelig usikker – jeg lurer på om jeg rett og slett skal «frogge» hele cowlen i dag. Jeg er nemlig kommet til at jeg liker forestcanopycowl11ikke fargen på garnet jeg strikker med. Dvs at jeg egentlig syns fargen er kjempeflott  – men den kommer liksom ikke til sin rett på denne cowlen. Både cowl, og garn er flotte hver for seg, men passer kanskje ikke helt sammen… Eller hva syns dere?

Uansett begynner jeg på en ny cowl, i ny farge (rød), og denne blå/lilla blir liggende i kurven ei stund. Så får jeg se etterhvert om følelsene endrer seg om noen dager.

I am so unsure …Forest Canopy Cowl is really great, I think. And finally, it’s on my needles.Hand-painted MIRASOL alpaca yarn from DSA is also great. My latest visit in a DSA-shop resulted in a lot of yarn in several color rank, and since then I almost could’nt wait to get started knitting..But – now I’m just very unsure – I wonder if instead I just want to  «Frogg» this cowl, today. I have in fact come to that conclution that I don’t like the color of the yarn I am knitting with. That means I actually think the color is great – but it’s right for this cowl. Both cowl and yarns are great individually, but not together … Or what do you mean?Anyway I will start knitting a new Forest Canopy cowl today in a new color (red). This blue / purple hypernate, is mooving over to the basket for a while…

7 responses »

  1. Må vel egentlig si meg enig med deg. Garnet er helt nydelig, men her slo det og mønsteret hvrandre litt ihjel. Tror halsen blir finere i et garn som er ensfarget eller har lange fargeskift.

  2. Fine halsvarmere i deilig garn. Kikket litt rundt her, og bunadsbroderingen imponerte veldig!

  3. Jeg må også si meg enig. Det var et alldeles lekkert garn med nydelige nyanser. Jeg fulgte også lenka og så den andre Cowlen, og ser det du ser: de fortjener ikke hverandre…
    Har gjort samme erfaringer med f.eks. sokker – fine mønstre og mangefarga garn har en lei tendens til å «slå hverandre ihel».
    Frisk mot!

  4. Sjekka ut forest canopy cowl, den var kjempe lekker!! Men det kan være litt som de andre sier at hærlig fargen for ikke spille seg godt nok fram og mønstret det samme. Det er alltdi et vasnkelig dillemma det der:)
    Håper du finner ut av det, gleder meg åkke som til se din ferdige forest canopy cowl, for jeg regner med det blir det:)

  5. Er kjempefan av Mirasol-garnet, men har til min store sorg måttet ta inn over meg at det dessverre har sine begrensninger. 😦

    Er enig med du, det kan nok hende du blir mer fornøyd med en Canopy Cowl i ensfarga garn.:)

    Men for alt i verden, hvis du velger å frogge den blå/lilla du har begynt på, finn et nytt egnet prosjekt til dette garnet i full fart. Fordi det fortjener det. 😉

  6. Eg er heilt eini. Flott garn, men det blir littødelagt» med masse mønster. Eg strikker berre rett frem med slikt flerfarget garn. Strikket med ein hals i håndmalt alpakka, og syns den vart veldig fin uten mønster. Men det er jo smak og behag sjølvsagt.
    Rekke opp slikt garn er ikkje det enkelste det heller. Lykke til med den nye

  7. Jeg synes ikke man skal strikke ting man ikke liker. 😉

Legg igjen en kommentar

