RSS Feed

Mens jeg venter på våren… Waiting for springtime..

I dag er jeg skikkelig lei av vinteren. Det er vått og kaldt og altfor mye snø og slaps. Bikkja blir full av is og snøklumper hver gang han skal ut en liten tur – og nå hører jeg selv at dette blir bare sutring…

I allefall – for å se alt det positive som vinteren og hverdagen egentlig er fylt av, så har jeg fotografert  Phalaenopsis’en min. Den blomstrer nå for tredje gang på under et år. Jeg fikk denne av min lillesøster til bursdag for rundt 8 år siden, og jeg er kjempestolt og glad for at den har overlevd så lenge og holder seg så innmari fint.

24februar2

Today, I am really tired of the winter. It is wet and cold and too much snow and slush. Our dog is full of ice and snow each time he’s outside.

– And now even I can hear that this is only whining…

In any case – to appreciate everything positive that the winter, and everyday life really is filled with, I have photographed my Phalaenopsis. It bloom’s  for the third time in under a year. I got this from my little sister for my birthday, around 8 years ago, and I am super proud and happy that my orchid has survived so long and still remain so beautiful.


24februar3

6 responses »

  1. For en fantastisk flott orkidè! Og så moro når en får dem til å blomstre igjen og igjen… og igjen:)

  2. «til bursdag for rundt åtte år siden» – ja – det er den tiden på året, er det ikke??
    Vi kjørte gocart i disse tider for 11 år siden – gjorde vi ikke? Og til høsten er det noen som har 11årsjubileum… Gurimalla som tiden flyr. Gratulerer med dagen som er en gang i disse tider.

    Hilsen teflonhjernen

  3. Nydelig blomst, skjønner godt at du er stolt av den. Ønsker deg en kreativ helg.

  4. Skjønner veldig godt at dere på østlandet er lei vinteren. eg er lei men her har vi hatt berre 2 uker med skikkelig vinter og nå er snøen nesten vekke. har hatt mye skodde og regn i det siste. Men i dag er det nydelig. sola skinner inn igjenn om vinduet og forsikrer emg om at våren kjem snart, må berre ha litt tolmodighet

  5. Du må ha kjempegrønne fingre! Tredjegangs blomstring på ett år! Jeg var superstolt over i det hele tatt å få min til å blomstre igjen, å ikke bare dø bakom gardinen. Jøss, og jøss.

  6. WOW, har du virkelig hatt den i 8 år…? Fantastisk, og at den blomstrer tre ganger i løpet av samme år er ikke mindre fantastisk. Og du, du er nok ikke alene om å være trøtt og lei vinteren og snøen… jeg begynner å bli mektig lei selv, men prøver å trøste meg med at det tross al går den rette veien, og at om en måned eller to ser alt så meget bedre ut!

    Jeg er noe sen med å takke for awarden fra deg… men har nå skevet en liten hilsen i det aktuelle innlegget. Tusen takk!

Legg igjen en kommentar

