RSS Feed

Dråper over Morgenland

Posted on

Det er eksamenstid – og jeg har desverre hverken særlig mye tid til å strikke eller til blogging. Imidlertid  har jeg  likevel behov for små pauser, hvor jeg kan la tankene hvile fra pensom og studier. En og annen omgang med strikkepinnene klarer jeg alltids å snike meg til uten at samvittigheten får altfor grusomme sår, men det blir ikke mye resultater å vise til her i bloggen.. Poesi og skjønnlitteratur blir det heller ikke mye tid til. Men innimellom dukker det opp et og annet vakkert ord som jeg ikke kan la være å feste meg ved et lite øyeblikk – slik som dette vakre vakre diktet av  Jademor.

Dråper over morgenland

morgenland-aftenland-5002

Når himmelen skilles blygt

fra havets søvnige hjerteslag

speiles flatenes tvillingpust

duggfriskt

mot en gryende dag

glasskuler treffer morgenland

vekker livets stille pulsslag

bak dråpetunge ruter

trekkes nattens siste åndedrag

– Jademor –

Ha en fin søndag !

7 responses »

  1. Det kommer nok bedre tider skal du se. Nydelig dikt.

  2. En god søndag til deg også, lykke til med lesingen.

  3. Vakkert. Man trenger litt påfyll av andre ting også midt i eksamenslesingen. Lykke til!

  4. Fint dikt! Den mom-sangen du har postet, er utrolig morsom.

  5. Det var et nydelig dikt. Lykke til med eksamenlesinga, det kommer nok dager etter disse også. Og, da blir det tid til masse hobby.

  6. Ann - Sofi Dalmo

    Koselig at du likte, og roste diktet mitt, Dråper Over Morgenland. Tusen takk. Lenge siden jeg har sett og lest det. Kom bare helt tilfeldig over bloggen din da jeg leita etter bortkomne dikt av meg 🙂 Hilsen Ann – Sofi Dalmo (Jademor)

  7. Bare hyggelig Ann- Sofi. Diktet var riktig vakkert og du fortjener hver godord 🙂

Legg igjen en kommentar

