RSS Feed

Snille mammaen min – my oh so kind mom

Posted on

Heldig er jeg som har en sånn snill mamma – hun har nemlig strikket meg et par kjempefine raggsokker, eller lester som vi sier på nordnorsk. Mamma vet at jeg ikke er noe særlig glad i å strikke sokker, ogtilbød seg å hjelpe sin sokketrengende datter – her i vinter. Selv trengte hun «noe å henge fingrene i», som ikke krevde fullt dagslys til enhver tid. Så dermed ble det sokker på meg – hurra 🙂   Tusen takk mamma!

Garnet hun brukte er flerfarget Viking Sportsragg, og kom som hemmelig venn- gave til meg i mai i fjor, så det er jo kjempemorsomt å endelig få brukt det.

vikingsportsraggsokker

Lucky me having such a good mom – she has knitted me a pair of socks. Mom knows that I don’t care for knitting socks, so she asked to help me. Although she wanted «something easy to do», which didn’t require full daylight. So now I’ve got a new pair of fine socks 🙂 Thank you very much mom!

The yarn she used is Viking Sportsragg, and came as a secret pal- gift for me in May last year. It is fun to finally get use of it.

5 responses »

  1. Skikkelig gode lester! Heldige du :)!
    Hos oss er det svigermor som leverer lester.

  2. Kjempeflotte lester! De varmer nok godt. Her i huset er det svigermor som levere lester.

  3. Da er vi to om å ikke like å strikke sokker.
    Så kjekt at du har en så snill sokkestrikkende mamma 🙂

  4. Eg har ei datter og som ikkje liker å strikke sokker, ho kjøper fine garn som eg får lov å lage sokker av.

  5. Så vakre!
    Mamma’er er de beste 😀

Legg igjen en kommentar

