Mulled Wine…

Posted on

Oversatt fra engelsk så betyr Mulled Wine; varm krydret vin – Altså noe som smaker veldig godt. Men det er ikke vin jeg skal snakke om her i dag, selvom det i seg selv sikkert hadde vært spennende.

Det jeg skal snakke om er imidlertid like spennende som varm krydret vin – nemlig; Garnnøster og farge på garn .

Mulled Wine er en bestemt garnfarge- kombinasjon for garn fra The Three Irish Girls – og Mulled Wine er fantastisk fin. Vinrød, burgunder med hint av krydder brunt.

tigmulledwine1

Og det beste av alt – Jeg har fått tak i 2 hesper med Kells Sport Merino, 100% superwash merinoull.  Til sammen 250 gram garn i denne vakre vakre Mulled Wine- fargen kom med posten i dag – Hurra!! Jeg har ennå ikke bestemt meg helt for hva jeg skal strikke av det vakre garnet, men det blir nok mest sannsynlig et sjal. Jeg tror garnet passer godt til sjalsstriking. Men jeg er absolutt åpen for forslag, så hvis noen av dere har noen gode tips, så er dere hjertelig velkommen til å dele disse med meg.

🙂 Heldige meg!! 🙂

tigmulledwine2

Mulled Wine means hot or varm spiced wine – and it tastes very good. But it is not wine I want to talk about here today, although this in itself probably would have been exciting.

What I want to talk about, is however just as exciting as a hot spicy wine – namely; Yarn and color of the yarn.

Mulled wine is a particular color combination for yarns from The Three Irish Girls – and mulled wine are, by mine oppinion, a really beautiful color combination. Purple, burgundy with hints of brown spices.

And best of all – I have acquired 2 skeins of Kells Sport Merino, 100 % superwash merino.Totaling 250 grams of yarn in this beautiful Mulled Wine color. I have not yet decided what I’m going to knit from this beautiful yarn, but it will most likely be some kind og shawl. I think this yarn is suitable for shawls. But I am certainly open to suggestions, so if any of you have some good tips, so you are most welcome to share these with me..

🙂 Lucky me!! 🙂

Ett svar »

  1. Hei og takk for besøk.
    Det var en utrolig flott garnside du har linket til. Takk for det. Så utrolig skjønne farger, kan bare sitte og se og se. Der blir det nok flere besøk tenker jeg.
    Ha en flott helg.

  2. Kjære vene, det var virkelig nydelig!!
    Kos deg masse med strikkingen! :0)

  3. WOW! Eg husker at du skreiv på hobbyboden kor begeistret du var av mulled wine, og no ser eg korfor! Nydelig farge, rett og slett! Er kjempe spent kva du lager av garnet.

  4. Så utrolig flott garn! Fikk lyst på litt garn selv. Ha en god helg!

  5. Oioioi så lekre farger! Må nok ta en titt på den siden jeg også…

  6. Oi, så lekkert garn !
    Har ikke noe konkret forslag til hva du bør lage av dem, annet enn at du bør kose deg en god stund med nøstene før de går videre til sin oppgave her i livet. Vakre nøster er jo små (les: store) skatter før de får sitt skjebneoppdrag. Men…må jo si at jeg gleder meg til å se hva de skal bli også ..hehe… Ha en fin helg !

  7. Lekker farge på garnet, og det ser utrolig mykt og godt ut. Nydelig skjerf i innlegget under 🙂

  8. Å, så nydelig, og mye bedre enn vin!

  9. Nydeleg farger. Trur det passer fint til sjal.

  10. Nydelig, nydelig!
    Et sjal nå den offesielle issesongen kanskje er litt kald på kvelden?

    Jeg falt for Sisu sin rødmelerte nesten lik denne, men med innslag av marineblått også. Vinrødt er kult!

    Lykke til med prosjekt!

  11. Kjempefin farge!! Blir spennende å se et ferdig produkt

  12. Det garnet ser veldig bra ut. Det blir nok noe fint ut av det.

    Som du mistenkte, så finnes det mønster på Babettes blanket. Jeg har bare laget en egen vri med å montere to nesten ferdige sammen og så har jeg endret litt for at det ikke skal bli identisk på begge halvdeler. Man starter i midten med en stor rute og så beveger man seg utover som en spiral.

  13. Jeg liker ikke vin, men sånn vin som du beskriver her, kan jeg godt forsyne meg med:-)
    Flott garn!

  14. Tusen takk for garatulasjon på min bursdag, du er skjønn!

  15. Tilbaketråkk: Ulmus on my needles « Petronellas kreative verden…

Legg igjen en kommentar