RSS Feed

Magnolia’s in the Botanical Garden

Posted on

I dag har jeg og en god venninne besøkt Botanisk Hage i Oslo for å se på Magnoliablomstringen. Det var helt fantastisk. Trærne var fulle av hvite og svakt rosa velduftende blomster.

magnolia1

Det spesielle med Magnoliaen er jo at den blomstrer på bar gren. Dvs før bladene spretter. Så de hvite og eller rosa blomstene står som klare kontraster mot de mørk brune greinene – Et utrolig vakkert syn.

magnolia2

Jeg ønsker med et Magnoliatre til hagen…

magnolia3

Today, Me and a dear friend visited the Botanical Garden in Oslo to see the Magnolia flowering. It was just fantastic. The trees were full of white and slightly pink aromatic flowers.

magnolia5

What is particularly about the Magnoliaes, is that it thrives on bar-branch, before the leaves comes. So the white or pink flowers are clear contrasts against the dark brown branches – An incredibly beautiful sight.

magnolia4

I want a Magnoliatre for my garden …

8 responses »

  1. ja..de er jo helt himmelske…nyter de på bilder jeg også…
    Ha en forts fin helg…ny uke rett rundt hjørnet 😉

  2. Så nydelig! Det må ha vært en fantastisk opplevelse! Jeg har en ynkelig, liten magnoliabusk i hagen, som hadde 1! blomst i fjor, i år ser det ut til at det kommer hele 4 blomster. De har ikke åpnet seg enda. Skulle gjerne ha tatt en tur selv, og kikket på magnoliablomstringen.

  3. Flotte blomster, jeg og vil ha ett slikt tre i min hage….
    :)))

  4. Så vakkert. Eg jobba i Trondheimsveien 15 for nøyaktig 28 år siden eg slutta eller sommeren for 28 år siden. Poenget, jo da brukte eg ofte å gå til den hagen i lunchpausen. Viss eg kunne lure meg til noen ekstra min. Veldig vakkert der.

    Nå kjem eg snart til Oslo. korleis får vi kontakt når eg er der?
    eg kjem til oslo ca kl 16 den 12. viss dattra mi skal vere med inn ein tur og mye før på dagen om ho ikkje skal vere med. Det må bli onsdag eller torsdags ettermiddag da. du får komme emd forslag.
    gleder emg til det

  5. Virkelig vakkert. Her i Bergen har vi japanske kirsebær i byparken, nydelige de også.

  6. Mangnolia er bare supersjønt, det var sikkert kjempenydelig å gå blant dem. Har også lyst å prøve, ser at du også bor i Akershus, gi meg et hint hvis du prøver så jeg får høre hvordan det går. Vi må frese opp plenen før vi planter mer (det holder hardt) Ha ei flott helg 🙂

  7. Helt nydelig, ja! Å, som jeg elsker våren! 😀

    Som mimouna over her skriver, så står kirsebærtrærne helt fantastiske i år også. Det er ikke vår i Bergen uten dem.

    Bildet du har tatt av Magnolia-treet i dets fulle høyde og store prakt er helt enestående! Jeg blir gang på gang rørt og overveldet av hvor vakker naturen er. Og av hvor heldige vi mennesker er som (ennå) får lov til å nyte den! 🙂

  8. Tilbaketråkk: 2010 in review « Petronellas kreative verden…

Legg igjen en kommentar

