RSS Feed

Plum Leaf Cowl

Posted on

Min første selvkomponerte halsvarmer/ cowl er ferdig. Jeg ble kjempefornøyd med resultatet, og holder nå på å skrive ned mønsteret. Selv har jeg kombinert én tråd Hifa Luxor og én tråd Plumet, på pinner nr 3,5 mm. Det ble passe fluffy – Akkurat som planlagt. Resultatet vil også bli vellykket om man strikker med kun én tråd, feks DSA Mirasol alpakka, eller annet garn med omtrent samme strikkefasthet. Imidlertid må man da påregne at halsvarmeren vil bli litt smalere.

PlumLeafCowl1

PlumLeafCowl2

My first self-composed Cowl is finished. I’m super happy with the result, and have startet writing the pattern. I have combined one thread Hifa Luxor and one thread Plumet, knitted on circular needles No 3.5 mm. The cowl is quite fluffy – Just as planned. The result will also be successful if you knit the pattern with only one thread, eg DSA MIRASOL alpaca, or other yarns of about the same knitting tension. However, should it be expected that the neck heater will be a little narrower when knitted with only one thread.

PlumLeafCowl3

5 responses »

  1. Så utrolig flott den var!!!! Herlig farge også:-)

  2. SÅ lekker den er! Liker fasongen kjempegodt, og mønsteret er nydelig.Det kommer så godt frem i den herlige lillafargen. Også så moro at du har laget mønsteret selv, og til og med kan krive det ned. Det imponerer! En ting er å «diktestrikke/hekle», noe helt annet er å klare å huske hva man har gjort i ettertid.

  3. Kjempelekker halsvarmer du har designet, skulle ønske jeg også hadde klart å designe egne ting. Ellers mye flott på bloggen din.

  4. Kjempe flott hals du har strikket:) Gleder meg til mønsteret kommer

  5. Superflott halsvarmer! Den ser rett og slett helt perfekt ut – fasong, farge, størrelse, alt!
    Jeg er veldig interessert i oppskriften, og kjøper gjerne.

Legg igjen en kommentar

