RSS Feed

On the wings of dishcloth’s

Posted on

Jeg trodde aldri jeg skulle komme til å  synes det er morsomt å strikke kluter.

Klutestrikking er liksom så enkelt og nesten litt smpelt – Dessuten blir klutene temmelig dyre. Det er mye billigere å gå på butikken og kjøpe en pakke med 10 stk kluter. Der leveres de leveres til og med med oppsugningsgaranti!

Men her en dag kom altså likevel «klutelysten» over meg – Er jo litt spennende når jeg kan finne på  mønsteret selv. Da må jeg bruke mine egne små grå også, i i stedet for å bare skulle lese et mønster. Jeg trenger nok slike utfordringer for å ikke kjede meg…

Klut nr 2 er nå altså i boks. Samme mønster som sist: Mitt eget mønster Leafy Cloth. Nå har jeg imidlertid benyttet Sandnes Garn Mandarin Petit i en sjattert fargekombinasjon av hvit, rød, blå og grønn. Pinner nr 3,5 mm til selve kluten, og nr 2,5 mm til bladene. Det ble pent det også. Så herved er jeg også immatrikulert som klutestrikker  🙂

LeafyCloth2_1

I’ve never thought I would ever think it is fun to knit cloths.Knitting Cloth’s is almost a little to easy, and the cloth becomes rather expencive. It is much cheaper to go to the store and buy a pack of 10 wipes.
But one day I actually felt this desire for knitting a Cloth.. And it became rather rather exciting when I decided to design my own the pattern.

So here it is – My Cloth No. 2 is now finished. I’ve used the pattern as for my last cloth: My own pattern Leafy Cloth. But this time i’ve used Sandnes Garn Mandarin Petit. Needles No 3.5 mm for the cloth, and No 2.5 mm for the leaves. It turned out quite nice. I’m really on the wings of a dishcloth 🙂

LeafyCloth2_2

2 responses »

  1. Så søte kluter, har ikke tenkt på å lage de så forsegjjort:) Synes kluter er fint sånn midtimellom- og bil- strikk, det og sokker.
    Ha ei flott uke 🙂

  2. Så eksklusiv, og lekker den er. Utrolig lekkert med bladene neders på kluten, synes den grønne ble spesielt vakker. Også så moro at du har lalget mønsteret selv.

Legg igjen en kommentar

