RSS Feed

Vacation knittings

Posted on

En av de fineste tingene med ferie, er å god tid til både familie venner og ikke minst – håndarbeid. Det er ikke mye som er mer trivelig og koselig enn i avslappende stund i solveggen sammen med familien eller gode venner, et lett håndarbeid i hendene og en god kopp iskaffe, syns jeg.

I sommer har jeg hatt lang ferie og god tid til å kose meg med familie, venner og håndarbeide. Jeg har ikke produsert så mye i antall produkter, men jeg har virkelig slappet av og hygget meg med lace-strikking. Jeg har strikket ferdig det Shetland Triangel- sjalet jeg begynte så smått på tidligere i vår, men aldri fikk gjort ferdig grunnet eksamenslesning og stress. Og så har jeg strikket en herlig halsvarmer/ cowl i mønsteret Golden Tulip Cowl av Saccade Elyse. Et lettstrikket men likevel detaljert og flott lace- mønster. Begge produktene er strikket i alpakka fra DSA, og dette garnet har vært fabelaktig godt å strikke med, selv midt i solvarmen.

ShTblue_1

Shetland Triangle, by Evelyn Clark:

  • Yarn: DSA Tynn alpakka, color 166
  • Circular needles No US 4/ 3,5 mm

ShTblue_3

TulipCowl_1

Golden Tulip Cowl, by Saccade Elyse

  • Yarn: DSA Tynn Alpakka, color 116
  • Circular needles No US 4/ 3,5 mm

TulipCowl_2

One of the nicest things with having a vacation, is having a good time with both family,  friends and not least – knitting. There is nothing else that is more pleasant than the relaxing moments together with family or good friends, a knitting piece in my hands and a glass of ice coffe, I think.This summer I have had a long vacation and plenty of time to enjoy with my family, friends and knittings. I have not produced much in the number of products, but I have really relaxed and enjoyed lace-knitting. I have finished the Shetland Triangle shawl that I started on earlier this spring, but never finished due to studies and exam stress. I also have knitted a lovely Neckwarmer/Cowl in the Golden Tulip Cowl pattern, by Saccade Elyse. I really loved knitting this beautiful pattern. Both products are knitted in alpaca from DSA. This yarn has really been fabulous to knit with.

2 responses »

  1. Å, så lekkert! Sjalet er en drøm, nydelig mønster, farge, også en perfekt størrelse.
    Halsvarmeren har en genial fasong, har ikke sett slike før, også den ser superbehagelig ut, lett, luftig og lun. Helt nydelig alt sammen.

  2. Tilbaketråkk: Green Thumb « Petronellas kreative verden…

Legg igjen en kommentar

