RSS Feed

Knitting in the car

Posted on

Jeg er av den typen strikkere som alltid har et håndarbeide i veska – stadig klar til å strikke noen masker – hvor som helst – når som helst. Det er så kjekt for jeg slipper å kjede meg, enten jeg venter på en avtale eller sitter på buss, tog eller i bilen.

På biltur i sommer, var derfor strikketøyet en selvskreven passasjer.  Når jeg ikke kjørte, sov, så på utsikten eller leste (også en ypperlig bilaktivitet), så strikket jeg. Strikking i bil kombineres lett med både å se på utsikten og med å prate med medpassasjerer og sjåfør og bidrar derfor til positiv stimulering av det sosiale miljøet i bilen (filosofisk ikke sant?). Et av mine bilstrikketøy i sommer har vært denne Forest Canopy Cowlen. Mønsteret er både pent, enkelt å memorere og samtidig lettstrikket. Det er jo tre fordeler på en gang – og derfor virkelig en anbefaling 🙂

ForestCanopy_4

Materialer:

ForestCanopy_1

I am the type of knitter who always has a knitting piece in my bag – allways ready to knit a few stitches – anywhere – anytime. It’s so great because I’m never bored, whether I’m waiting for an appointment, or sitting on the bus, the train or in the car (not driving off cause).

On the car trip this summer, I brought my knittings – off cause. When I wasn’t driving, sleeping, enjoying the view or reading, so I knitted. Knitting in the car is easy combined with looking at the view and, talking with other passengers and the driver, and thus contribute to positively stimulation of the social environment in the car (philosophically right?). One of my knitting this summer has been the Forest Canopy Cowl. This pattern is quite beautiful, easy to memorize and easily knitted at the same time. This are three benefits at once – and therefore really a recommendation 🙂

ForestCanopy_3
Materials:

9 responses »

  1. Kjempelekker denne også! Det er veldig lurt med fast strikketøy i vesken, det redder mange, mange kjedelige situasjoner.

  2. Jeg er som deg, strikketøy er med overalt! Og så sosialt som det er, jeg har kommet i kontakt med mange pga strikking offentlig :o)
    Nydelig resultat av bilstrikkinga di!!

  3. Eg har alltid med meg strikk og. har strikka svert mykje i når eg venta. I bilen og på bussen blir det og mange masker strikka. Fint strikk du har jobba med i sommar.

  4. Strikkinga må være med, man vet aldri når man får litt ekstra tid.

  5. Akkurat sånn er jeg også, må ha med et strikketøy med meg overalt. Kjekt å strikke i bil. Flott hals i fin farge du har fått strikket.

  6. Den var riktig så fin! God å ha når kulden kommer og en fin farge som frisker opp når høstmørket kommer snikende og vi trenger litt farge i tilværelsen.
    Jeg hadde med meg strikketøy over alt før også og spesielt som copilot i bilen. Noe som egentlig er ganske dødtid.
    Du har all grunn til å være fornøyd med resultatet her:)

  7. Hei snuppa.
    Takk for koselig kommentar :=)
    Nydelig sjal og halser. du lager så masse fine sjal og halser. Navna på dem høres såavansert ut :=).
    Eg har ikkje prøvd dt alpakka garnet mitt som vi kjøpte da vi var sammen i Oslo. Er ikkje sikker på om det vert kjole til meg alikevel, vi får sjå.
    Når eg kjører bil i sogn og fjordane klarer eg ikkje å strikke, for mange svinger. Men når vi kjem over fjellet mot østlandet går det bra. Men da er det sokker som blir strikka på.
    Vel ha ei flott ny og kreativ uke

  8. Lekker hals du har strikket.Nydelige farger.Har altid strikketøyet med meg i bilen.Må jo benytte hvert ledig øyeblikk:)Ha en fin dag:)

  9. flott strikking,godt det er flere bilstrikkere

Legg igjen en kommentar

