RSS Feed

A new cowl is born

Posted on

Sommeren har vært ei fin og kreativ strikketid for meg i år. Jeg har lekt meg med både garn og pinner  og ikke minst prøvd meg på å designe egne lace- mønstre. Det er litt vanskelig å beregne økninger og fellinger, men det går sakte men sikkert fremover.

En ny halsvarmer er i allefall designet og strikket. Også denne gangen har jeg prøvd meg på et ganske så enkelt bladmønster inspirert av sommerhagen.

Materialer:

  • Garn – Mirasol Alpakka fra DSA
  • Pinner – 40 cm rundpinne nr 3,5 mm

AnemonaCowl_1

The summer has been creative for me this year. I’ve been playing with both yarns and needles trying to design some lace pattern of my own. It is difficult to calculate increases and decreases, but slowly and surely I’ll be getting there, I think.A new neckwarmer/ cowl is newly born, (designed and knitted). Also this time I have made a pretty but quite easy leaf pattern inspired by my summer garden.

Materials:

  • Yarn – MIRASOL alpacas from DSA
  • Needle – 40 cm circular No US 4/ 3.5 mm

AnemonaCowl_3

4 responses »

  1. Du er dyktig, jeg er kjempeimponert. Så delikat og lekker, nydelig mønster, også har du laget det selv! Så moro!

  2. Kjempe fin hals du har laget, utrolig fint mønster. Så flink du er 🙂 Ønsker deg en fin dag 🙂

  3. Så fin hals du har strikket.

  4. Den ble lekker! Sånne halser i tynt, mykt garn er i grunnen veldig gode, de former seg og faller pent.

Legg igjen en kommentar

