RSS Feed

Green Thumb

Posted on

GreenThumb_3

Kanskje det er dette som kalles å ha grønne fingre? Green Thumb Wristwarmers er i allefall mitt siste strikkeprosjekt. Disse pulsvarmerne er kjempefine og temmelig lettstrikket. Jeg strikker ikke veldig raskt men selv jeg brukte bare etpar kvelder på disse. Jeg syns mønsteret er veldig pent. Det er enkelt men samtidig elegant med et bladmønster kun på tommelen.

Min tanke er at disse pulsvarmerne skal passe til den Golden Tulip Cowlen jeg strikket tidliger i sommer. Jeg tenker til og med at dette kan bli et fint gavesett som kan gis bort til jul. (Veldig god følelse med alt som kan bidra til at julegavelista blir litt kortere)…

Materialer:

  • Mønster: Green Thumb av Diana Foss
  • Garn: DSA Tynn Alpakka, farge 116
  • Strømpepinner: No US 1 1/2/ 2,5 mm

GreenThumb_1

Maybe this is what’s known as having green fingers? Green Thumb Wristwarmers is in any case my latest knitting project. These wristwarmers are very pretty and fairly easy knitted, I think. They are quite simple yet elegant with a just a little leaf lace pattern on the thumb.

My thought is that these wristwarmers are going to match the Golden Tulip Cowl I knitted earlier this summer. I even think this can be a great gift for Christmas.

Materials:

  • Pattern: Green Thumb by Diana Foss
  • Yarn: DSA Thin alpacas, color 116
  • DpN’s: US No 1 1 / 2    / 2.5 mm

GreenThumb_2

      8 responses »

      1. For ei flott farge! Og det lille mønstret nedenfor tommelen er veldig lekkert, de hadde nok vært veldig fine som gaver.

      2. Oj! Disse var lekre!!

      3. Det er bare så lekkert alt du lager med bladmotiv. Så utrolig delikat, og annelredes enn så mye annet jeg har sett.

      4. Ja, det er dette som er å ha grønne fingre!!! For meg som ikke har hage, hvertfall!

        Såg forresten gjennom bloggen min i dag og der hadde du lagt igjen en kommentar på vinhønene. Takk for det! Du spurte om jeg selger og, ja, det gjør jeg!

        Ha en fortsatt fin søndag!

        *Solfrid*

      5. Stilige! Jeg er helt enig i at det er kjekt å få unna litt julegaver, skal nok snart begynne på noen jeg også.

      6. Takk for koselig kommentar, og ja, det er nok jeg som er din hemmelige venn! Håper du kan bruke garnet til noe!

      7. Kjempeflotte!! Gode og varme! Ha ei fin veke.

      8. Så flotte pulsvarmere,likte detaljen med bladet på tommelen

      Legg igjen en kommentar

