RSS Feed

Ferieminner/ Vacation memories

DSC01484

Har akkurat vært ei uke på Samos i Hellas. Det var en virkelig flott opplevelse. Øya er vakker vakker med høy himmel, azurblått hav, og grønn frodig skog. Akkurat det siste var veldig uventet med tanke på at de greske øyene i middelhavet gjerne blir temmelig avsvidd og tørre i løpet av en lang varm sommer. Men Samos  har grunnvann under øya samt ofte mye regn i løpet av vinterhalvåret som dermed medvirker til frodighet langt ut over det forventede.

I ‘ve just spent a weeks vacation in Samos, Greece. It was a really great experience. The island is beautiful with high heaven, azur blue sea, and lush green forests. Just that was quite unexpected, given that the Greek islands in the Mediterranean often are fairly burnt and dry during the long hot summertime. But Samos has groundwater under the island, and often heavy rain during the winter therefore contribute to the exuberance far beyond the expected.

DSC01491

DSC01480

Med sentral boplass i Pythagorio og leiebil fra AVIS, så fartet jeg og minstejenta rundt overalt. Vi besøkte pitoreske fjell- landsbyer og vakre vakre strender, flotte ruiner og spektakulære severdigheter, herlige småbyer ved sjøen og duftende skoger fulle av furu og oliventrær.

With our central settlement in Pythagorio City and a rental car from AVIS,  I  and my  daughter drove around the iseland. We visited small beautiful mountain villages and beautiful beautiful beaches, magnificent ruins and spectacular sights, lovely villages by the sea and fragrant forests full of pine and olive trees.

DSC01488

Det var ei uke vi neppe kommer til å glemme veldig fort. Og vi reiser veldig gjerne tilbake ved en senere anledning.

This week we hardly are going to forget very quickly. And we love to come back for a new visit some time later.

DSC01503

Det eneste merkelige med hele turen, er at mitt planlagte feriestrikkeprosjekt forble liggende nedpakket i kofferten gjennom hele ferien. Ikke en eneste gang hadde jeg pinner og garn oppe. Ikke til luftings engang. Vel vel – det tyder vel på at ferien var fullspekket av andre gode ferieopplevelser – og strikketøyet kan jeg jo finne frem når som helst nå som ferien er over..

The only thing strange with the whole trip is that my planned vacation tram project remained lying in the suitcase through the entire holiday. Not a single time, I had needles and yarn up. Not even bleeding. Well well – I think that the holiday was packed full of other great holiday experiences – and  I can allways find time for knitting now that the holiday is over ..

4 responses »

  1. For noen nydelige feriebilder. Det ser ut som en drøm, akkurat slike bilder jeg har i hodet mitt av hvordan et ferieparadis skal se ut. Å ikke ta frem strikketøyet en eneste gang i løpet av ferien viser bare hvor bra den har vært.
    Velkommen tilbake, og ha en riktig god helg.

  2. Ser ut som du har hatt ein fin ferie. Liker godt Hellas, men det er ni år sidan eg var der.

  3. For noen nyyydelige feriebilder, jeg likte spesielt godt det første og kjenner tankene vandre til deilige late dager…

  4. Høres ut som ein herlige ferie. Skal huske Samos når eg vurderer reiseplass neste gang.
    Strikketøy hører ikkje heime på dei greske øyer. Da skal man ha heilt ferie. Tror ikkje eg hadde tatt med strikketøy dit, men eg skal aldri si aldri.
    Flotte bilder som gjør at eg får lyst å reise. Men det får bli til neste år. Har flere steder i Noge som skal besøkes i år

Legg igjen en kommentar

