RSS Feed

A Pompadur purse

For en tid tilbake heklet jeg denne pompaduren i sort alpakka. Den er pyntet med sorte fløyelsbånd. Har også stabilisert og forsterket veskehanken med fløyelsbånd, noe som jeg er svært fornøyd med. I manko på idé til fóring så har pompaduren egentlig bare blitt liggende og aldri helt ferdigstilt. Men nå er jeg virkelig i «veskesiget» så etter å ha ferdigstilt Teaterportemonnéen, så fant jeg like godt på å sy fór til pompaduren av samme stoff som til Teaterprtemonnéen. Har til og med sydd innerlomme til lommeboka.

Pompadur_1

A while ago I crocheted this pompadur/ purse in black alpaca. It is decorated with black velvet ribbon. Have also stabilized and reinforced the purse handle with velvet ribbon, which I am very pleased of. In lack of any idea of lining fabric this purse has really just been left forgotten and never fully completed. But now I’m in the «drive for purses». so after having completed the Teater purse a few days ago, I found use the same lining fabric for my pompadur as for the Teater purse.

Pompadur_2

8 responses »

  1. For noen flotte vesker du lager!! Kjempe imponert.
    Tusen takk for titten innom meg og for hyggelig tilbakemelding:)
    Ha en trivelig søndagskveld:)

  2. den var råfin! Den under var ogsp kjempefin.

  3. Lekker veske! Fant bloggen din via Tiara – og her var det jo mye fint!
    Jeg er også nordlending, utflytta til Østfold – og det er artig å bli kjent med andre nordlendinger:-)
    Ha ei flott uke!

  4. MAkan, så stilig! Røff og søt på samme tid.

  5. Nyyydelig.Lekker farge også.Ha en fin dag:)

  6. heisann. Så flotte vesker du lager. likte både denne og den i forrige innlegg. OG det navnet passet jo utmerket. Den i forrige ligner veldig på ei selskapsveske som min kjære bestemor hadde. falt helt i staver når eg såg den. Tror nesten eg må gi linken din til Monika(dattra mi)så kanskje ho akn hekle sånn ein gong.
    tror eg har gitt deg hennes link før, men i tilfelle ikkje så får du den ein gong til
    http://buhagendesign.blogg.no/
    Lykke til med studiene da.
    klem

  7. Innom for å ønske deg en riktig god helg!

  8. Så fin pompadur du har laget! Jeg er veldig imponert! Veldig flott farge også. Ha en flott uke!

Legg igjen en kommentar

