RSS Feed

Oppskriften på den perfekte UFO..

Slik kan kanskje også en UFO bli til:

Man tar et spennende heklemønster fra Du Store Alpakka, en passende mengde garn – i dette tilfellet Drops Lin fra Garnstudio (som forresten er veldig godt å hekle med) – , en heklekrok og formidable mengder med ståpåhumør. Så går man igang med heklingen.

Rundveske1

Heklingen følger mønsteret til punkt og prikke. Når man nærmer seg ferdigstilling og montering, så tilsettes en stor dæsj med total forvirring hva angår valg av fór- stoff, knapper og stasj..

RundveskeForing2Skal jeg for eksempel bruke grønt, beige eller offwhite forstoff?

Rundveske2Skal jeg bruke knappepynt..

Rundveske3 duskpynt..

Rundveske4eller blonder og bånd?

Huff – dette er vanskelig altså! Det er viktig at de riktige stasj- og pynt- ingrediensene velges med omhu og tilsettes i riktige mengder. Det blir ikke pent hverken med for lite og eller for mye. Bruk derfor god tid, sier jeg til meg selv mens jeg kjenner motløsheten stige og gleden over håndarbeidet minke sakte men sikkert..

Rundveske5

Men jeg gir ikke opp riktig ennå – Jeg vil la ting bero ei stund. Jeg kjenner på meg at denne veska sannsynligvis vil få større potensiale som vårveske enn som høstveske – og i mellomtiden hekler jeg en veskehank. Så får vi se hva det blir til med resten etter nyttår…  tenker jeg…

3 responses »

  1. Ojsan.. jeg ønsker deg lykke til med valgets kvaler!

  2. Dette blir stilig! Flott farge, og jeg elsker sikrelhekling. Men hva slags pynt som blir best, er jammen meg ikke lett å si, du har jo så mange flotte alternativer. Kan du bruke alt (ehhem.., ikke det beste rådet,men jeg har det litt slik selv, når jeg har mye lekker pynt, og jeg ikke klarer å bestemme meg, at jeg prøver så godt jeg kan å få med mest mulig pynt, men ytters forskjellig resultat. Sprettekniven brukes ofte i etterkant for å mininmere min noe voldsomme ide) eller flere av de vakre alternativene?

  3. Denne blir bra, særlig med grønt for og knappepynt! 🙂

Legg igjen en kommentar

