RSS Feed

Passionate Foliage

Jeg har strikket ferdig den lua jeg begynte på i forrige uke. Mønsteret Foliage av  Emilee Mooney er lett strikket, gjennomarbeidet og riktig så pent etter min oppfatning. Det blir lett å få til et fint resulat når man har et godt mønster å jobbe etter. Det hjelper selvsagt også å strikke med et garn man liker. Jeg prøvde for første gang garnet Glenhaven Cash Merino Worsted, fra Three Irish Girls på dette mønsteret. Og det kan jeg bare si at dette garnet må jeg prøve å få tak i mere av. Garnet er virkelig godt å strikke med, og jeg ble virkelig fornøyd med resultatet, (brukte pinner nr 4,5). Fargene i garnet (Passionfruit) er både klare og rene, og de relativt korte fargeskiftene gir en spennende og artig effekt. Likevel syns jeg at bladmønsteret kommer tilfredsstillende godt frem.

I have finished the hat I started last week. The pattern Foliage by Emilee Mooney is both easily knitted, well- worked through and beautiful in my opinion. It is easy to get to a good result when you have a good pattern to work from. It helps, of course, also to knit with a yarn you like. I tried for the first time the yarn Glen Haven Cash Merino Worsted, from Three Irish Girls for this pattern. And I can only say that this yarn do I need to try getting some more of. The yarn is nice to knit with, and I was really pleased with the results, (used needles No. 4.5 mm). The colors of the yarn (Passion Fruit) is both clear and vibrant, and the relatively short color shifts provides an exciting and fun effect. Yet I think that the leaf pattern is satisfactorily well visible.

8 responses »

  1. Det er godt når man finner garn man virkelig liker, og lua ble flott!

  2. Nydelig lue, Petronella:-) Og mye flott du viser fram her i bloggen! Den veska du hekler på, den er jeg spent på å se… Tror nok det er en flott veske når du kommer så langt at du får montert den… 🙂
    Ha en flott kveld – Ulmus eller ikke-Ulmus:-)

  3. Nice, very nice 🙂

    Der var jo til og med ein nettbutikk eg ikkje hadde fått med meg. Tusen takk for begge delar. 🙂

  4. Luen ble flott! Og du er mester i å strikke vakre mønster.

  5. Flott lue i herlige farger!!

  6. Herlig rød pakke du har fått!

  7. Herlig Lue du har laget. Masse fint i bloggen din 😉
    Og flott HV gave 🙂

  8. Tusen takk for hilsen på bloggen min 🙂
    Så mye fint du har lager! Likte veldig godt fargene på lua 🙂

Legg igjen en kommentar

