RSS Feed

A waffly kind of Hat

Min hang til å strikke luer fortsetter. Denne luen er strikket ut fra et vaffelaktig mønster jeg har hatt i mitt hode noen dager. Garnvalg: 1 tråd Mirasol og 1 tråd Tynn Alpakka – begge fra Du Store Alpakka. Pinnestørrelse nr 5.0 mm. Grunnmønsteret er et helt alminnelig luemønster tilpasset garntykkelse og pinner. Lua er strikket nedenfra og opp.

Det festlige med vaffelmønstre er at det blir like fint på begge sider. Dermed kan man variere utseende på lua lett ved å bare vrenge den. Dattera vår som skal få dette lueeksemplaret, syntes at «vrangsiden» ble penest med vridde masker i vrangborden og ellers vrangmaskene mest synlig i vaffelmønsteret.

MiaLue1

My tendency to knit hats, continues. This hat is based upon from a waffle-like pattern I’ve ever had in my head a few days. Yarn features: 1 thread Mirasol and 1 thread Thin Alpaca  – both from Du Store Alpacas. Needles
US 8. I’ve used a basic Hat- pattern for knitting from bottom to top, and then customizes it for the yarn thickness and pins.

I like waffle patterns. They are easy to knit and look nice on both sides. Thus, one can vary the look of the cap slightly by only turn it outside and in.

MiaLue3

10 responses »

  1. Så herlig lue! Liker fargen;D

  2. denne var stilig! Flott farge og mønster! jeg må også strikke meg en lue nå, vi trosset både ver å vannkopper i dag å tok en tur i skogen og det var kaldt på ørene jo!

    Ha en flott søndag!!!

  3. Takk for koselig hilsen på bloggen min! 🙂 Kjempefin lue, likte veldig godt fargene du har valgt. Skal ta en nærmere titt på de fine vottemønstrene du har på siden din her også.

  4. Kjempetøff lue! Husets jentetenåring syntes den var kjempekuul, og syntes du har en heldig datter som strikker så fin lue til henne =) Mulig jeg lar meg kjøpe med den 😉 Ønsker deg en fin søndagskveld!

  5. Takk for hilsen i bloggen min 🙂
    Masse flotte luer hos deg, morsomt å strikke det da, flott tv-strikk:)
    Ha ei flott uke

  6. hei. skjønner at du føler at vinteren er på vei, siden det er luer det går i :=)
    Veldig fine luer. Likte spesielt godt den siste. Kanskje det var fargene som gjorde det. Den fikk ein så fin og varm kombinasjon.
    ha ei fortsatt flott uke, til mer luestrikking kanskje?

  7. Kjempeflott lue du har strikket!
    Med min mor går det bedre nå. Hun får reise hjem i dag, og håper hun får være hjemme ei stund nå:-) Og at vi får treffes hjemme hos henne neste gang:-)
    Ha ei fin uke!

  8. Så moro når resultatet er like flott på begge sider! Fargen er kjempelekker, og formen på luen er stilig. Du har flere flotte mønster på luer du har laget selv, du kunne sikkert ha lagt dem ut for salg, om du hadde skrevet dem ned, de er så lekre luene du har designet.

Legg igjen en kommentar

