RSS Feed

Since last time….

Etter hektiske uker med  intensive studier så er jeg atter tilbake i bloggverden igjen. Fordi studiearbeidet har vært så omfattende den siste måneden så har det også etter min ønskestandard blitt altfor liten tid til håndarbeid.

Men litt driver jeg da med innimellom studiene:

  • Jeg har strikket lue og hals til min nevø (Bilder kommer etterhvert).
  • Jeg har påbegynt ei lue til ei niese. Tenker også at det skal bli hals eller pusvarmere som passer til etterhvert.
  • Jeg er snart ferdig med et Shetland Triangel sjal til min svigerinne som fyller 40 i desember. Sjalet strikkes i rust- og brun- farget Evilla 8/2. Dette er min Svigerinnes yndlingsfarger så jeg tenker det kanskje vil falle i smak.

Tross pensumlesing og studiearbeid så må også jeg slappe av innimellom. Sist fredag besøkte jeg og mine foreldre den franske resauranten Jeromes ved slottsparken i Oslo. Restauranten er særlig kjent for sine gode kaker. Og nærmere kakehimmelen kan man virkelig heller ikke komme. Se bare her:

Appelsinfromasje/ Orange creamJeromes3

Bringebærmousse/ Raspberry MousseJeromes4

og Pasjonsfruktkake/ Passion fruit cake Jeromes2

Kakene smakte akkurat like godt og friskt som de ser ut for 🙂 The Cakes tasted just as delishous and fresh as they look 🙂

After some hectic weeks of intensive study I’m  back in the blog world again. Because the study work has been so extensive in the past month, there also (in my opinion) has been too little time for knitting.

But some small projects I still have managed to prcede in-between the studies:

  • I have knitted hat and neck to my nephew (Pictures coming eventually).
  • I have started a hat for a niece. Thinking that it will be neck or pusvarmere appropriate to each.
  • I’m almost done with a Shetland Triangle shawl for my sister in-law who turns 40 in December. The shawl knitted in rust and brown-colored Evilla 8 / 2. This is my sister in-law’s favorite color so I think she might like it.

Despite reading the syllabus and course work, I also needed to relax sometimes. Last Friday me and my parents visited the French restaurant Jeromes nearby the Castle Park in Oslo. The restaurant is particularly known for their delicious cakes. And my opinion is that closer to pie heaven, you really can’t come.

2 responses »

  1. SÅ kjekt å lese ett innlegg fra deg igjen. Skjønner godt at det ikke blir tid til jobbing med så mye på programmet som du har. Kakene ser bare så fristende og lekre ut, akkurat slik skal kaker se ut! Ønsker deg en riktig fin dag.

  2. Av og til må man bare prioritere tiden og da må vel blogging vike plassen. Regner emd at du kjem sterkt tilbake.
    kjekt å sjå deg att i alle fall. Gler emg til å sjå det du har fått strikka. Ha ei flott uke. Lykke til videre med studiene

Legg igjen en kommentar

