RSS Feed

Gryende vårfølelse…

I dag skriver vi 28. februar 2010. Ute laver snøen ned, og det er i følge meteorologisk institutt heller ingen tegn til radikale værforandringer i den nærmeste fremtid. Det betyr altså at til tross for at årets første vårmåned starter i morgen, så vil våren sannsynligvis ikke gjøre seg gjeldende ennå. Akkurat det er noe skit – spør du meg. Jeg lengter virkelig etter dryppende tak, snøsmelting og sølepytter nå. I oktober plantet jeg drøssevis med vårløker i krukkene mine. Påskeliljer, pinseliljer, tulipaner, perleblomster, krokus, scilla og snøklokker – og nå er jeg kjempespent på hva som vil komme opp. Jeg gleder meg til overveldende blomsterflor og bugnende vårkrukker på terasse og kjøkketrapp. Men ennå ligger altså snøteppet tykt over krukkene mine, og ingen tegn tyder på at jeg kan ha forhåpninger om noen som helst slags krukkeblomstring, i hvertfall før ut i april..

Imidlertid fikk jeg en koselig  gave fra ei kjær svigersøster for ikke lenge siden – En nydelig blomsterbukett, fyllt med sarte vårfølelser og håp om varmere tider. Her er både gåsunger og tulipaner i glade farger. En herlig sammensetning som virkelig gjør sitt for å tine et frossent vinterhjerte. Dagene er fine nå også,  tross alt  🙂

2 responses »

  1. Kjempefin bukett du har fått hos svigerinnen din. Gir litt vårfølelse med en sånn bukett. Her i Hardanger smelter snøen fra takene i dag, sola skinner og vårfølelsen sniker seg på. Eller, påskefølelse er vel mer riktig å si. Om ikke lenge går sola ned bak fjellene, og da er det nok frost igjen. Våren kommer, gled deg til pottene fine, de blir nok fine

  2. Hei på deg :=).
    Hadde egentlig ikkje tenkt å gå inn på deg i dag, for du legg jo aldri ut noe, men så gjorde eg det alikevel, og der var det jo eit innlegg jo. Så kjekt å høre fra deg att.
    Nydelig bukett. Det berer virkelig bud om at våren kjem, om ikkje så rått.

    Er så enig med deg, nå vil vi ha vår. Men veret er vel det vi snakker mest om, og kan gjøre minst med. vi får berre smøre oss med tolmod, sjølv om eg ikkje har så mykje av det hihi.

    her har vi vel aldri hatt så lang sammenhengende vinter, i alle fall ikkje så lenge eg har bodd her og det der 23 år.
    Kroppen har ikkje vore så lite sammarbeidsvillig på 7 år heller, menpytt pytt. vi har da strikkepinner og garn og det hjelper på alt.

    ser frem til sol sommer og Oslo ferie blant anna. Kanskje vi ses i år og.
    Fortsatt fin vinter, snart kjem våren. Klem fra vestlandet

Legg igjen en kommentar

