RSS Feed

Three new cloths for midsummers eve

Posted on

Endelig har sommerfølelsen og roen senket seg over meg. Etter en særdeles hektisk eksamenstid har det tatt litt tid for meg å finne frem strikkepinnene igjen. Men nå er jeg igang. Tre kluter har på rekke og rad sett dagens lys i løpet av siste uken. Det er virkelig morsomt  å igjen kjenne gleden over deilig garn og flotte farger på pinnene mine.

Jeg har også denne gangen benyttet mine egne mønster: Apple Leaf Cloth og Leafy Cloth. I tillegg tok jeg en råsjans og strikket den tredje kluten uten bruk av mønster. Jeg tok utgangspunkt i et enkelt vaffelmønster, og strikket inn et smalt bånd med  selvkomponert hullmønster. Det ble ganske vellykket syns jeg.

Garnet jeg har brukt er Petunia fra Per Tryving. Alle klutene er strikker med pinner nr 4.00 mm og er ca 15 x 20 cm. Til hver klut går det med ca 25 – 30 gram garn.

Finally the feeling of summer pease and tranquility descended upon me. After a hectic period of examination, it has taken me some time to start knitting again. But now I’m in the mood of knitting again. Three cloths have seen the light of my needles this last week. It’s really a wonderful feeling to yet again recognize the joy of delicious yarns and colors of my needles.I have used my own patterns: Apple Leaf Cloth and Leafy Cloth. With the last cloth I took a chance and used a single waffle pattern, combined with a narrow ribbon of a self-composed lace- pattern. It turned out quite well, I think.

The yarn is Petunia from Per Tryving. All cloths are knitted with needles US 6 – 4.0 mm, and the sice of the cloths are  approximately 15 x 20 cm.

4 responses »

  1. Sånt er kjekt å lese, at du liker å strikke att. Så gjør du alltid noe ekstra ut av klutestrikking. Kluter strikker eg berre heilt enklet. blir finere dine ja.
    Ha ein fin sankthansaften

  2. Så utrolig flotte kluter du har strikket! Falt helt pladask for den med blad på jeg.

  3. Fine kluter! Tror jeg må prøe meg på noen av dem i løpet av sommerferien.

Legg igjen en kommentar

