RSS Feed

Knitting at work

Posted on

Første arbeidsuke etter ferien er over og jeg har hatt ei fin uke. Det var litt uvant å stå opp tidlig igjen, men etter få dager gikk også dette greit og heldigvis så bor jeg ikke mer enn noen minutter fra jobben så jeg trenger i alle fall ikke klage på lang reisevei.

Ettersom jobben i seg selv er utfordende og spennende så kjeder jeg meg ikke på jobb. Det er godt. Allikevel så er det innimellom godt å kunne trekke pusten mellom slagene og samle både hode og sjel for å hente inn ny energi. Da syns jeg det er utrolig godt å kunne plukke strikketøyet opp av skrivebordskuffen og strikke noen masker. Jeg strikker også av og til i lunsjpausen og har aldri opplevd å få annet enn positive bemerkninger fra arbeidskollegene mine. Dette kan selvfølgelig bero litt på at jeg stort sett strikker ting til dagsentertjenestens julemesse når jeg er på jobb – Da kommer arbeidet fellesskapet til gode og det er hyggelig å kunne bidra litt.

Hvilket strikketøy har du i skrivebordskuffen din på jobb?

Akkurat nå er det en isskrapevott som vokser på jobb- strikkepinnene mine. Votten strikkes i HIFA 3, på pinner nr 5,5 og skal toves når den blir ferdig. Mønster finner du HER.

The first working week after the holiday is over and it has been a good week. It was a little difficult to get up early every morning again, but after a few days I got used to it. Happily as I live no more than a few minutes from work so I can’t complain about long ways to travel for work.

Since the job itself is challenging and exciting, I never get bored  at work. That’s good. Yet sometimes it’s nice to be able to catch my breath between «the battles» and bring in new energy. Then I think it is incredibly relaxing to be able to pick up my knitting of the desk drawer, and knit a few stitches.Sometimes I knit during lunch break as well and have never experienced getting nothing but positive comments from work colleagues. This may of course depend a bit on that I mostly knit stuff for day center service’s Christmas fair when I’m at work – It is nice to be able to contribute a little for the community.

What kind of  knittings do you have in your desk drawer at work?

I’ve just started knitting an Ice scraper mitten at work these days. The mitten is knitted in Hifa 3, on needles US no 9. Pattern is awailable at Ravelry.

4 responses »

  1. Sikkert lurt det der ja. På jobb har eg alle strikketøya mine hihi. jobben min er jo blanmt anna å strikke. Ha ei flott helg

  2. Nei strikking på jobb har jeg aldri prøvd. Men noen ganger i lunsjpausen, ja.
    Fin blogg du har med mange fine ting.

  3. Strikking er bra både som terapi og som avkobling det. Sikkert kjekt å ha et lite strikketøy på lur i kontorskuffen av og til ja. 🙂

  4. Jeg har med med håndarbeid på jobben veldig ofte. Non dager har jeg vakter som gjør at jeg kan holde på med det og da går det i småprosjekter som lapper til lappeteppet,pulsvarmere og votter. Er en «småprosjektperson».Større plagg får jeg sjelden ferdig,bortsett fra dåpskjoler som jeg elsker å lage.

Legg igjen en kommentar

