RSS Feed

Royal Blue Lace compositions

Posted on

For tida strikker jeg på et par  pulsvarmere i kongeblå Tynn Alpakka fra DSA. Mønsteret blir til underveis og dette er skikkelig spennende. Jeg har latt meg inspirere av de mange flinke strikkedesignerne der ut – deriblant Solveig Hisdal, Evelyn A. Clark og Diana Foss – Tre strikkedesignere som stadig imponerer meg med velkomponerte moderne og samtidig klassisk tradisjonelle uttrykk.

Det at mønsteret blir til underveis har sålangt betydd at det har blitt endel opprekkinger.. Opprekkinger er ikke gøy – men hvis resultatet til slutt kan bli fint til slutt, så tåler jeg å slite litt underveis. Motivasjon har jeg mye av i allefall.

En foreløpig liten prøvesmak:

Currently I’m working on a pair of wristwarmers, using royal blue Thin Alpaca from DSA.  I compose the the pattern as I go and this is really exciting. Off cause this means that I have had to unravel quite a lot sometimes – and that’s not fun at all – but I have let myself inspire by the many talented knitwear designers out there  (Solveig Hisdal, Evelyn A. Clark and Diana Foss – Three knitwear designers who constantly impresses me with their modern, yet classic traditional designs), and I’m not giving up. I have a lot of motivation!

One response »

  1. Nydelig farge og utifra det eg ser så vert det nok skikkelig lekkert

Legg igjen en kommentar

