RSS Feed

Christmas knittings

Glade jul så herlig det har vært med rolige helgedager og trivelig julefeiring sammen med familien. Det har blitt tid til både julekos og til strikkekos.

Happy Christmas how wonderful this quiet Holiday has been. I have had some great celebrations along with my family. I have had time for both Christmas joy and for knitting.

Jeg har ferdigstilt en hals/ skuldervarmer til meg selv i løpet av helgen. Den er både stor og god, og lun og varm. Akkurat hva jeg trenger når graderstokken viser under minus 10.. Halsen er strikket med utgangspunkt i mitt eget Sakura Cowl- mønster. Mønsteret er deretter modifisert underveis og endret etter behov. Økningene er lagd slik at de blir en del av mønsterdekoren. Til sist har jeg puttet på en liten dusk for jåleriets skyld.

Garn: 200 gr naturhvit Faerytale fra Du Store Alpakka

Pinner: Nr 8,0 mm

I have completed a Cowl to myself over the weekend. It is both great and good and snug and warm. Just what I need when the thermometer degrees below minus 10. The neck is knitted on the basis of my own Sakura Cowl pattern. The pattern is being modified along the way and changed as needed. The increases are made so that they become part of the decor. Finally, I put on a little tuft of affectation’s sake.

Yarn: 200 grams white Faerytale from Du Store Alpacas

Needles: No 8.0 mm/ US 11.

7 responses »

  1. Hei venne. den halsen elelr skuldervarmer vil no eg kalle den da, var jo super. skulle ikkje fryse i den. deilig med juleferie kan eg tenke emg. Kos deg videre med fam og strikking. klem

  2. Fin hals, men jeg ville strikket den lenger øverst. Når jeg tenker meg om, så tror jeg at jeg faktisk skal gjøre det når jeg er ferdig med alle de andre tingene jeg har på pinnene. Laaaaaaaaang hals.
    Med hilsen frysepinnen på andre siden av fjorden

  3. God jul Bobbelur og takk for din kommentar. Klart du kan strikke halsen lenger øverst – Det er jo det som er så flott med egne tilpasninger. Vi kan alle gjøre det som passer best for oss. Lykke til med din egen hals. Gleder meg til å se hvordan resultatet blir =)

  4. God jul Greta og takk for koselig kommentar og julehilsen =)

  5. Så flott hals det var! Varm og god!

    Forresten… er du i slekt med Kyrre Aksberg, fra Leknes? Var pga navnet ditt Skulbru jeg tenkte på det, for vet han har slekt som heter Bente Skulbru.

    God nytt år!

  6. Denne var kjempefin, helt perfekt i fasongen! Også så deilig garn du har strikket i 🙂

  7. Takk skal du ha Felisi =)

Legg igjen en kommentar

