RSS Feed

Gledelig morsdag

Det er morsdag i Norge i dag – Lønnsomt for handelsstanden og trivelig for oss mødre. Her hos meg startet dagen med koselig frokost som gubbelillen laget til. Varme rundstykker, egg og kakao. Ut over dagen blir det skikkelig Lofotmiddag, nemlig Hjellosing og tilbehør. Det er snadder for utvandrede Lofotinger. Til dessert blir det kaffe og hjemmelaget sjokoladefondant.

Dattern er kommet hjem på besøk denne helga i anledning morsdagen og jeg er såre fornøyd med det – utrolig hvor koselig det er å få ungene hjem når de endelig er flyttet ut…

Jeg er også veldig glad og fornøyd med den flotte morsdagsgaven jeg har fått av gubbelillen og ungene: 650 gr fritt valgt garn! Gaven ble forhåndslansert i går, og da tok det meg ikke mange minuttene å gjøre meg klar til bytur. Turen gikk sporens straks til Du Store Alpakka på Grünerløkka i Oslo. Der fråtset jeg i store garnmengder i halvannen time mens gubbelillen ventet tålmodig på en kafé like ved. Endelig klarte jeg å bestemme meg for 100 gr Mirasol – 100 gr Tynn alpakka – og 300 gr Miski. Det er nok til flere planlagte strikkeprosjekter fremover. Deriblant en snurrehals og matchende pulsvarmere. På tur hjem fra byenmåtte jeg innom på Europris for å få med 150 gr Artic ullgarn fra Trysilgarn. Et par kremhvite Bella’s Mittens er målet, og de allerede underveis på pinnene. Må jo skynde meg slik at jeg kan få startet å strikke med noe av dette deilige alpakkagarnet også =)

Ønsker alle mødre

en like gledelig morsdag som jeg selv har.

Og til alle dere andre:

Ha en  riktig god søndag!

3 responses »

  1. Vel jeg er ikke mor, men vi fikk lyst på sjokoladekake sånn helt plutselig. Så da kan vi vel si at vi feirer mødrene vår, bare for å ha en unnskyldning 😉 Høres ut som du har hatt en flott dag! 🙂

  2. Den morsdagsmenyen så fantastisk god ut. Så flott gave du fikk av mannen. Håper du nyter morsdagen til fulle.

  3. Takk for koselige kommentarer både frøker ij og bente. morsdagsmenyen smakte fortreffelig, dagen var veldig koselig og jeg gleder meg allerede over morsdagsgaven – deler av den er i ferd med å bli til et par kremhvite Bella’s Mittens (bilder og info kommer etterhvert) =)

Legg igjen en kommentar

