RSS Feed

Winter White Mittens on the needles

Jeg fortalte tidligere i dag at jeg allerede har tatt morsdagsgaven i bruk og at Trysilgarnet Artic var i ferd med å bli til et par Bellas mittens. Jeg har altså lenge hatt lyst til å stikke disse vottene, men har hverken hatt tid eller innsatsvilje til å sette meg inn i det engelske mønsteret som har vært tilgjengelig på Ravelry. Tilfeldigvis kom jeg over en norsk oversettelse HER, og da ble det plutselig mer aktuelt å komme raskt igang med vottene, for sannelig så ikke mønsteret ganske så lettstrikket ut likevel =)

Som sagt så gjort. I formiddag kom jeg i gang med vottestrikkingen. Allerede etter kun 2 – 3 timer effektiv strikketid er jeg over halveis på første vott. Dette går jammen radig så nå er jeg optimistisk i forhold til å kanskje nærme meg ferdig med første vott allerede i kveld..

Today we celebrate the Mothers Day here in Norway. And the Mother’s Day gift I’ve got from my husband and children was 650 grams of yarns. Juppy!! I started knitting at once – A pair of Bella’s Mittens after the pattern by Marielle Henault. I have been wanting to knit these gloves for some time now, but I’ve neither had the time or willingness to struggle with the English pattern that has been available on Ravelry. Coincidentally, I came across a Norwegian translation HERE, and then it was more important to get a head start with the mittens =). So this morning I started with mitten knitting. Already after just 2 – 3 hours knitting, I’m over halfway on the first mitten.  I’m optimistic in relation to maybe finishing the first mitten already tonight ..

5 responses »

  1. Hei vennen. felles kommentar på begge dine innlegg. Det var litt av ei morsdagsgave du fikk da. Kunne vel ikkje vore bedre. Det var eit nydelig bilde elelr to av garnet og av middagen.
    Desse vottene blir flotte. Dei er nok snart ferdige begge to tenker eg. Ha ei super ny uke min venn

  2. Takk kjære Greta for koselig kommentar. Jeg syns også Bella Mittens er flotte og ser forventningsfullt på at vottene mine gror på pinnene =)

  3. Den middagen din fra forrige post gav meg vann i munnen. Jeg elsker bokna fisk, og dette er sikker like godt. Fint bilde.

  4. Koselig blogg du har. Og du lager masse flott.
    Ser ut som en helt nydelig middag!

  5. Lykke til med å strikke to sokker på ei gang, metoden anbefales til både sokker, pulsvarmere og votter. Tips: bruk et mykt garn når du tester, raggegarn er ganske hardet å strikke med i første omgang.
    Hilsen Judith

Legg igjen en kommentar

