RSS Feed

Søndagspussel/ Sunday- blessings

Posted on

Det er søndag. Jeg hører fuglene kvitre lykkelig i kor utenfor – Det våres i bakkene!

Gubbelillen har kjørt til sørover til Lysekil sammen med en kamerat for å spille sesongens første golfrunde, på en snøfri bane. Jeg har huset for meg selv. Etter ei lang og hektisk arbeidsuke er det godt å ha en hel dag for seg selv med ro og pussel. Ingen maser, ingen trenger hjelp til noe – Bare meg og det jeg måtte ha lyst til å fylle dagen med.  Jeg har derfor puslet bare rundt i pysjen stort sett hele dagen. Lagd meg deilig søndagsfrokost, lest en avis og bare kost meg. Etter frokost fant jeg på å sette meg ved symaskinen. To broderte baksteduker trengte å bli faldet opp. Med litt flid og møye ble resultatet riktig så fint. Den ene baksteduken skal min bestemor få i 95- årsgave. Den andre tenker jeg å beholde selv. Jeg har brodert og gitt bort mange slike baksteduker opp gjennom årene, men selv har jeg vært fri. Nå er det vel på tide at jeg selv får meg en baksteduk. Jeg liker å bake så baksteduken blir ikke liggende og støve i skuffen her i huset.

Litt tid til strikkepinnene har det også blitt i dag. Jeg koser meg med å strikke enda et par Bella’s Mittens av Marielle Henault. Denne gang blir vottene petrolblå – skikkelig stilig! Garn: HIFA Trollgarn og pinner nr 5,00 mm.

Ha en strålende aprilsøndag!

 

 

It’s Sunday. I hear the birds twittering in happy chorus outside – The spring is here!

My Hubby has gone with a buddy to play the season’s first round of golf, on a snow-free path. I have the house to myself. After a long and hectic working week it is good to have a full day for muself with calmness. No whining from others – just me and what I might want to fill the day with. I have spent the morning in my pajamas. Made mdy self a delicious Sunday breakfast, read the newspaper and just enjoyed being. After breakfast, I sat down with the sewing machine. A pair of embroidered tablecloths needed to be finished. With a little diligence and effort the result was quite as fine. The first tablecloths is a present for my grandmothers 95 – birthday. The other I think I’ll keep myself. I have also had some time to enjoy my knittings today. I’m happily knitting another pair of Bella’s Mittens by Marielle Henault. This time the mittens will be petrol blue – really cool!

Have a gorgeous Sunday evening!

 

4 responses »

  1. Det er deilig med slike dager for dem som har ein travel kvardag. Går eg i pysj til langt på dagen, betyr det at formen ikkje er god..
    for noen flotte baksteduker, slik skulle min kjære T hatt :0). Han er isving med gjærdeig fora ndre gang i dag.
    Ha ein fin søndag videre. klem

  2. Det er godt å ha litt tid hjemme alene av og til. Flotte baksteduker!

  3. Takk skal dere ha for hyggelige kommentarer. Ja de bakstedukene skulle jeg vel egentlig ha gjort ferdige for lenge siden, men det passet liksom ikke før i dag – Og nettopp i dag har jeg kost meg skikkelig med å ferdigstille dem på en pen og pyntelig måte. Det har vært en fin søndag =)

  4. O herlige Søndag. Jeg elsker også Søndager, det er beste dagen i uka:) Ha en fin Mandag også.

Legg igjen en kommentar

