RSS Feed

Kraftig rammet av garnbasiller…

Posted on

For etpar helger siden kom jeg over en link til en garnbutikk på nett som jeg ikke hadde vært borti før; Tulliball. Jeg tok en titt – og vips ble jeg bitt av en slags basill som først medførte symptomer av kategorien; påmelding til nyhetsbrev. Deretter utviklet symptomene seg videre til; skriving av mail for å få nærmere info om salgsdatoer for garnet. Det viste seg nemlig at garnet som er håndfarget legges ut for salg ved jevne mellomrom, og etterspørselen er så stor at salgsmetoden «førstemann til mølla» gjelder.

Når så svarmail med salgsinfo dukket opp i min mailpostkasse, satte de virkelig sterke basillsymptomene inn. Jeg fikk stadig økende hjertebank og rastløshetfølelse ettersom neste salgsdato nærmet seg – og det hele kummulerte i en eksplosiv lykkefølelse da jeg, på salgsdato, klarte å få tilslaget på kjøp av 200 gram herlig kornblå 100 % superwash merino ull med det ekstravagante navnet; Råkk Pekenese.

 

Så nå sitter jeg her da. Garnet har landet i postkassen og jeg føler meg på bedringens vei. Hjertet har falt lykkelig og lettet til ro, og jeg kan igjen kjenne at jeg gleder meg over at den absolutte tilfriskningen snart være et faktum – ettersom jeg allerede merker konkrete mønsterfølelser i retning av sjal + pulsvanter.

 

Ønsker alle andre som en smittet av lignende garnbasiller, en riktig fortreffelig og tilfrisknende kveld!

6 responses »

  1. Heisann.
    Du lurte på prisen på magnetbåndene mine…….
    De tar jeg 40,- for.

    Du får bare gi beskjed om du skal ha:))

    God påske fra meg.

  2. Man kan stadig bli bitt av garnbasillen. Så mye fint!

  3. Å, for en herlig sjukdom å lide av…
    Nydelig garn, forresten!

  4. Ja ikke sant – Basiller er ikke alltid negativt, og nå garnet er så fint som dette blir det fullstendig logisk å la seg smitte av basiller =)

  5. Takk – Ja basiller kan være nyttige også, tenker jeg stadig vekk =)

  6. Takk for pristips og koselig kommentar Karipia. Du skal ikke se bort fra at jeg kanskje blir smittet av magnetbåndbasiller også i tillegg til garnbasiller =)

Legg igjen en kommentar

