RSS Feed

Red Spring Atalanta sideways

Posted on

Jeg har et nytt spennende strikkeprosjekt på gang: Atalanta sideways av Åsa Tricosa. Mønsteret er annerledes enn andre lace- mønstre jeg har strikket i forhold til at kantmønsteret består av det jeg vil kalle for løkkekrysninger som utgjør en stilig effekt. Mønsteret virker noe komplisert til å begynne med, men mønsteret er lett å memorere og etterhvert som man kommer inn måten å lage løkkekryssene på, så blir det både enkelt og lettstrikket.

Garnet jeg har valgt å bruke på dette prosjektet er et flott rødt  Malabrigo Yarn Sock, 100% merinoull, og pinner nr 3,5 mm. Garnet fikk jeg i fjor høst da jeg deltok i Feel the Rainbow – en Swap via Ravelry, og endelig har jeg funnet det perfekte mønsteret som jeg tror vil fremheve sen flotte røde fargesjatteringen i garnet.

I have a new exciting knit project in progress: Atalanta sideways by Åsa Tricosa. The pattern is different than the other lace patterns I’ve knitted in relation to the Lattice edging witch consists of cross stitches that make a funky effect. The pattern seems somewhat complicated at first, but the pattern is easy to memorize and as you enter the way to create the cross stitch intersections, it is both a simple and easy knit. The yarn I have chosen for this project is a red Malabrigo Sock Yarn, 100% merino wool and needles US 2 1/2. The yarn I got last fall when I took part in Feel the Rainbow Swap through Ravelry. Finally I found the perfect pattern that I think will highlight the  great red shades in this yarn.

3 responses »

  1. Hei. Det såg virkelig stiligt ut. Gler meg til å sjå det ferdige resultatet. Ha ein fin vår min venn

  2. Tusen takk Greta. Jeg strikker og strikker og gleder meg over voksende resultat – Dette ser veldig lovende ut =)

  3. Stilig! Og herlig farge!!!

Legg igjen en kommentar

