RSS Feed

Høststemning

I natt hadde vi høstens første frostnatt (brrr), og det er utrolig hvilken endring det har gjort med lufta ute. Det er skikkelig rått ute i dag. Heldigvis fikk vi rydda inn alt av hagemøbler og klippet plenen for siste gang i går mens sola skinte og det ennå var deilig å hold på ute i hagen. I dag nytes søndagsfreden inne med pensumlesning og en god kopp kaffe. Et par nye raggsokker vokser også på pinnene. Denne gangen strikker jeg mitt første par med herresokker – Sønnen har bedt om et par sokker til vinteren – og da kaster mor seg selvsagt over pinner og garn =)

Mens jeg holdt på ute i hagen i går, så sørga jeg for å få med meg inn noen fine grener med Japanske lykter. De er nå satt i sitronvann i en gammel vase på bordet ved stuevinduet. Der får de stå å prege stuen med god og gledelig høststemning så lenge de bare orker.

8 responses »

  1. Tusen takk for at du tok deg en tur innom bloggen min å la igjen en koselig kommentar.
    Kjempe fin blogg du har, har vært innom her et par ganger 🙂
    Du minte meg nettopp på at jeg må få inn hagemøblene mine snart, glemte d i fjor :/
    Ha en kjempe fin søndag 🙂

  2. Takk for koselig kommentar Lena. Ja det er lurt å gjøre en innsats med hagemøblene nå, så blir vårrengjøringa så mye lettere og triveligere 😉

  3. Ser du har det trivelig selv om det går mot kaldere tider- innekos er også bra:)
    Fortsatt god høst til deg:)

  4. Takk i lige måde Brit – Etter frisk og regnfull sykkeltur i skauen med gubbe og bikkje i formiddag, så blir det definitivt innekos med fyr i peisen i kveld =)

  5. Hei. Flotte høstblomster det gjer seg i ei mørk og sur tid. Denne høsten her er ikkje noe serlig hyggelig ute. Derfor er det greit å ta det fine inn.
    er imponert over sokkestrikkinga di eg. Syns du er flink. Og så er det så kjekt at du har fått sansen for det.
    Ha ei fin ny uke min venn

  6. Takk Greta – Du er nå veldig søt. Ja når klima ute er trasig så får vi kose oss inne, feks med sokkestrikking =)

  7. Åh! Japanske lykter hadde vi i forrige hage, de savnet jeg nå! De var så flotte utover høsten, og tålte å bli neglisjert…

  8. Takk for hyggelig kommentar Merete – Ja Japanske lykter er orntlig flotte. Jeg liker at de holder seg fine leeenge 🙂

Legg igjen en kommentar

