RSS Feed

Gledelig julebrodering

Jeg koser meg. Juleløper- brodering er en koselig aktivitet. Særlig når novembertåka henger tjukt nedpå hustakene, det er søndag og jeg har hele dagen foran meg. Da tenner jeg noen stearinlys og lager meg litt god kaffe, og så broderier jeg. Min nyvunnede broderiglede fra oktober, har ikke slukket – tvert i mot. Jeg har brodert ferdig den påbegynte løperen, som ble riktig så fin (om jeg kan tillate meg å skryte litt selv). Nå gjenstår bare å falde inn kantene, vask og litt stryking, så er løperen klar til å pynte opp i stua til jul.

20111113-094541.jpg
(et krøllete men omtrentlig bilde av den ferdige løperen, før kanting, vask og stryk)

Jeg er nå igang med en ny juleløper. Også denne broderes med stilkesting i perlegarn på grå halvlin. Denne løperen broderer jeg til superdattera, og ho ville heller ha nissemotiver, enn julehefter – og det er helt i orden. Løperen er planlagt ferdig før 1. Advent, så jeg må visst bare henge i. Ingen grunn til sommel, her i gården!

20111113-095659.jpg
(En liten forsmak på løper med nissemotiver)

6 responses »

  1. Så flott den var, og så flott den kommer til å bli med nisser på.

  2. Takk=) Ja jeg tror også at nissemotivene kan bli både morsomme og kjempefine på løperen.

  3. Så flink du er. Den første var lekker, og det verdt den andre også. Bare strikking på meg.
    Svar: ja alt er egenkomponert. Men det er alltid spennende om det verdt som ein Tror. Takk. Ha ei fin ny uke. Klem

  4. Wow, så lekre de blir 🙂

  5. Hjertelig takk Trinemamma =)

Legg igjen en kommentar

