RSS Feed

Nisseskjegg

Nissene på juleløperbroderiet begynner å ta form. Jeg broderier nå nisseskjegg til den store gullmedaljen. Superdattera valgte bort snøhvit skjeggfarge til fordel for offwhite, og det ser absolutt ut for å bli fint. Nå gjelder det bare å skjerpe innsatsen sånn at løperen blir ferdig til 1. advent. Må dessuten legge inn nok tid til postforsendelse fra østlandet til Trøndelag. Kan derfor ikke skrive mer nå – må brodere – bare må brodere.. 🙂

20111118-230116.jpg
Grunnen til at dere ser ganske mange ubroderte streker på bildet, er at jeg og superdattera har diskutert og kommet frem til at motivene blir tydeligere og finere når de fremstår som enkle uten altfor mange detaljer. Jeg broderier dessuten med perlegarn – noe som gjør sømmen tykkere enn ved bruk av moulinégarn. Men for all del- nissene skal få både broderte klær og sko innen jeg sier «ferdig»!

Ha ei fin helg alle sammen 🙂

6 responses »

  1. Lykke til vennen. Du klarer det og løperen vert knallfin. Superdattra vertkjempefornøgd. Klemmen

  2. Det er godt du heier på meg Greta – Jeg trenger det, har nemlig brukt dagen på julemesse fremfor til brodering og så skal vi bort i kveld så da blir det fort veldig mye mindre tid til resten av broderingen. Men du har forhåpentligvis rett – Jeg greier det =)

  3. Men så blir de flotte, også! Bare broder videre, du!!!
    😉

  4. Hjertelig takk Teshastrikk 🙂

  5. Hei! Jeg havnet her inne på bloggen din i søken etter «gammeldagse broderi oppskrifter» Jeg har veldig sansen for gammeldagse kjøkkensett i blått og hvitt. -generellt stilkestingbroderier, gjerne med litt gammeldags preget mønster (jule broderiene du hadde lagt ut bilde av var veldig fine!) Men har du noen tips til hvor jeg finner mønster jeg kan bruke? Noen bøker du anbefaler?

  6. Hei Marit – Takk for koselig kommentar. Jeg har kjøpt mine broderipakker fra et nå nedlagt svensk firma som het Iltex Broderistuga AB. Jeg tror de har solgt varelageret sitt til et annet svensk postordrefirma/ nettbutikk, men jeg vet ikke med sikkerhet. Jeg har også funnet fine mønster hos Ateljé Margaretha. Jeg har desverre ikke så mange andre tips – Lykke til i allefall, og velkommen tilbake på bloggbesøk =)

Legg igjen en kommentar

